
Η Κίνα είναι πολύ πιθανό να μην κατορθώσει να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της έναντι της πρώτης φάσης της εμπορικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ για λόγους που «δεν σχετίζονται με το γεωργικό εμπόριο», σύμφωνα με τα όσα δήλωσε πρόσφατα ο Γραμματέας του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ, Sonny Perdue.
Με την εν λόγω εμπορική συμφωνία, η οποία υπεγράφη φέτος τον Ιανουάριο, η Κίνα δεσμεύτηκε να εισαγάγει αμερικανικά γεωργικά προϊόντα αξίας $36,5 δισ. για το 2020. Ωστόσο, οι εξαιρετικά χαμηλές κινεζικές εισαγωγές κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, λόγω της πανδημίας, δημιουργούν ισχυρές αμφιβολίες για το αν το Πεκίνο θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις του απέναντι στην Ουάσιγκτον.
Αν και ο κ. Perdue δεν ξεκαθάρισε ποιοι λόγοι εμποδίζουν την Κίνα να εκπληρώσει τις φαινομενικά, πλέον, ακατόρθωτες δεσμεύσεις της, η κατάργηση της κινεζικής εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης TikTok από την κυβέρνηση Τραμπ, σε συνδυασμό με τη λήξη της προνομιακής οικονομικής μεταχείρισης του Χονγκ Κονγκ από την αμερικανική κυβέρνηση, σίγουρα έχουν αποτελέσει τροχοπέδη.
Παρά τις υφιστάμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Κίνα, οι εισαγωγές της σε αμερικανικά προϊόντα γεωργίας για τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις, με τη χώρα να εισάγει περίπου 12 εκατ. τόνους φασολιών σόγιας και 4 εκατ. τόνους καλαμποκιού, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.
Φωτό: Elena Rabkina/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ