
Το πρώτο φορτίο gasoil χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο απέστειλε στο λιμάνι του Berbera η Trafigura Group Pte Ltd., μετά την πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας αποθήκευσης πετρελαίου με το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει o commodity trader, πρόκειται για κίνηση-απόδειξη της δέσμευσής τoυ για επένδυση στον τερματικό σταθμό Berbera Oil (BOT) της Σομαλιλάνδης, με σκοπό την ανάδειξή του ως κόμβου για την εξυπηρέτηση πελατών εντός του κρατιδίου, καθώς και της ενίσχυσης των πετρελαϊκών logistics κατά μήκος του Κέρατος της Αφρικής.
Η Trafigura, με την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Σομαλιλάνδης, προσβλέπει στην αναβάθμιση του τερματικού σταθμού BOT καθώς και στη σταδιακή ενίσχυση της αποθηκευτικής του ικανότητας. Απώτερος σκοπός είναι η διευκόλυνση εισαγωγής καυσίμων jet fuel και LPG από τον τερματικό, για την κάλυψη των εγχώριων ενεργειακών αναγκών.
Τα πλάνα της Trafigura περιλαμβάνουν και την αύξηση του βυθίσματος του τερματικού, γεγονός που θα επιτρέψει σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους να προσεγγίζουν τον BOT, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους εμπόρους να εισάγουν πετρελαϊκά προϊόντα με μικρότερο κόστος.
Ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης, Mohamoud Hassan Saad, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με μια κορυφαία, ανεξάρτητη, διεθνή εταιρεία όπως η Trafigura, για να βελτιώσουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία του εφοδιασμού της χώρας με εξευγενισμένα προϊόντα πετρελαίου».
Ο Head of Africa Energy Trading for Trafigura, James Josling, δήλωσε ότι «η συμφωνία δίνει στην Trafigura πρόσβαση στον υπάρχοντα τερματικό για την αποθήκευση διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου και τον ανεφοδιασμό της τοπικής αγοράς». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η συμφωνία προσβλέπει, επίσης, στην ενίσχυση του διασυνοριακού εμπορίου με το Τζιμπουτί και την Αιθιοπία.
Φωτό: www.somaliland.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ