
Το πρώτο φορτίο gasoil χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο απέστειλε στο λιμάνι του Berbera η Trafigura Group Pte Ltd., μετά την πρόσφατη υπογραφή συμφωνίας αποθήκευσης πετρελαίου με το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει o commodity trader, πρόκειται για κίνηση-απόδειξη της δέσμευσής τoυ για επένδυση στον τερματικό σταθμό Berbera Oil (BOT) της Σομαλιλάνδης, με σκοπό την ανάδειξή του ως κόμβου για την εξυπηρέτηση πελατών εντός του κρατιδίου, καθώς και της ενίσχυσης των πετρελαϊκών logistics κατά μήκος του Κέρατος της Αφρικής.
Η Trafigura, με την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Σομαλιλάνδης, προσβλέπει στην αναβάθμιση του τερματικού σταθμού BOT καθώς και στη σταδιακή ενίσχυση της αποθηκευτικής του ικανότητας. Απώτερος σκοπός είναι η διευκόλυνση εισαγωγής καυσίμων jet fuel και LPG από τον τερματικό, για την κάλυψη των εγχώριων ενεργειακών αναγκών.
Τα πλάνα της Trafigura περιλαμβάνουν και την αύξηση του βυθίσματος του τερματικού, γεγονός που θα επιτρέψει σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους να προσεγγίζουν τον BOT, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στους εμπόρους να εισάγουν πετρελαϊκά προϊόντα με μικρότερο κόστος.
Ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανιών και Τουρισμού της Σομαλιλάνδης, Mohamoud Hassan Saad, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με μια κορυφαία, ανεξάρτητη, διεθνή εταιρεία όπως η Trafigura, για να βελτιώσουμε την ποιότητα και την αξιοπιστία του εφοδιασμού της χώρας με εξευγενισμένα προϊόντα πετρελαίου».
Ο Head of Africa Energy Trading for Trafigura, James Josling, δήλωσε ότι «η συμφωνία δίνει στην Trafigura πρόσβαση στον υπάρχοντα τερματικό για την αποθήκευση διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου και τον ανεφοδιασμό της τοπικής αγοράς». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η συμφωνία προσβλέπει, επίσης, στην ενίσχυση του διασυνοριακού εμπορίου με το Τζιμπουτί και την Αιθιοπία.
Φωτό: www.somaliland.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ