
Η ανάγκη της κυβέρνησης του Κουβέιτ να εγκρίνει έναν νόμο για το δημόσιο χρέος που θα της επέτρεπε να δανειστεί 20 δισ. δηνάρια ($65,3 δισ.) για 30 χρόνια «εξακολουθεί να είναι επείγουσα και απαραίτητη», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών του εμιράτου, Barak al-Shitan.
Η αρμόδια κρατική επιτροπή της χώρας πρότεινε επίσης τη μείωση της περιόδου δανεισμού, πρόσθεσε ο ίδιος έπειτα από συνάντηση με τους νομοθέτες της χώρας.
Το δημόσιο χρέος του Κουβέιτ δεν θα ξεπερνούσε το 60% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος και τα έσοδα θα προορίζονταν για έργα υποδομής και ανάπτυξης, ενώ τώρα η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μειωθεί κατά το ήμισυ το ανώτατο όριο του δημόσιου χρέους, ως μέρος των προτεινόμενων τροποποιήσεων σε έναν νόμο που πασχίζει να προωθήσει το κοινοβούλιο.
Το Κουβέιτ διαθέτει ρευστότητα αξίας 2 δισ. δηναρίων ($6,6 δισ.), η οποία όμως δεν αρκεί για να καλυφθούν οι κρατικοί μισθοί μετά τον Οκτώβριο.
«Η κυβέρνηση αποσύρει από το Ταμείο Γενικών Αποθεματικών της με ρυθμό 1,7 δισ. δηναρίων τον μήνα, πράγμα που σημαίνει ότι η ρευστότητα θα εξαντληθεί σύντομα εάν οι τιμές του πετρελαίου δεν βελτιωθούν και εάν το Κουβέιτ δεν μπορεί να δανειστεί από τοπικές και διεθνείς αγορές», ανέφερε ο αξιωματούχος του εμιράτου.
Η επιτροπή πρότεινε τη μείωση του ορίου από 20 δισ. δηνάρια ($66 δισ.) σε 10 δισ. δηνάρια, δήλωσε η επικεφαλής της επιτροπής, Safa al-Hashem.
Το Κουβέιτ βιώνει μία από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις λόγω του Covid-19 και της πτώσης των τιμών του πετρελαίου ‒ δεδομένου ότι το πετρέλαιο είναι η βασική πηγή χρηματοδότησης του γενικού προϋπολογισμού. Πριν από αυτό, το έλλειμμα στο Κουβέιτ αναμενόταν να φτάσει τα 7,7 δισ. KWD ($25 δισ.) για το οικονομικό έτος από την 1η Απριλίου έως τις 31 Μαρτίου.
Φωτό: Noufal Ibrahim/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ