
Η ανάγκη της κυβέρνησης του Κουβέιτ να εγκρίνει έναν νόμο για το δημόσιο χρέος που θα της επέτρεπε να δανειστεί 20 δισ. δηνάρια ($65,3 δισ.) για 30 χρόνια «εξακολουθεί να είναι επείγουσα και απαραίτητη», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών του εμιράτου, Barak al-Shitan.
Η αρμόδια κρατική επιτροπή της χώρας πρότεινε επίσης τη μείωση της περιόδου δανεισμού, πρόσθεσε ο ίδιος έπειτα από συνάντηση με τους νομοθέτες της χώρας.
Το δημόσιο χρέος του Κουβέιτ δεν θα ξεπερνούσε το 60% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος και τα έσοδα θα προορίζονταν για έργα υποδομής και ανάπτυξης, ενώ τώρα η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να μειωθεί κατά το ήμισυ το ανώτατο όριο του δημόσιου χρέους, ως μέρος των προτεινόμενων τροποποιήσεων σε έναν νόμο που πασχίζει να προωθήσει το κοινοβούλιο.
Το Κουβέιτ διαθέτει ρευστότητα αξίας 2 δισ. δηναρίων ($6,6 δισ.), η οποία όμως δεν αρκεί για να καλυφθούν οι κρατικοί μισθοί μετά τον Οκτώβριο.
«Η κυβέρνηση αποσύρει από το Ταμείο Γενικών Αποθεματικών της με ρυθμό 1,7 δισ. δηναρίων τον μήνα, πράγμα που σημαίνει ότι η ρευστότητα θα εξαντληθεί σύντομα εάν οι τιμές του πετρελαίου δεν βελτιωθούν και εάν το Κουβέιτ δεν μπορεί να δανειστεί από τοπικές και διεθνείς αγορές», ανέφερε ο αξιωματούχος του εμιράτου.
Η επιτροπή πρότεινε τη μείωση του ορίου από 20 δισ. δηνάρια ($66 δισ.) σε 10 δισ. δηνάρια, δήλωσε η επικεφαλής της επιτροπής, Safa al-Hashem.
Το Κουβέιτ βιώνει μία από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις λόγω του Covid-19 και της πτώσης των τιμών του πετρελαίου ‒ δεδομένου ότι το πετρέλαιο είναι η βασική πηγή χρηματοδότησης του γενικού προϋπολογισμού. Πριν από αυτό, το έλλειμμα στο Κουβέιτ αναμενόταν να φτάσει τα 7,7 δισ. KWD ($25 δισ.) για το οικονομικό έτος από την 1η Απριλίου έως τις 31 Μαρτίου.
Φωτό: Noufal Ibrahim/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ