
Το International Chamber of Shipping, το UN Refugee Agency και ο International Organization for Migration (IOM) κάνουν έκκληση για την άμεση αποβίβαση 27 διασωθέντων ατόμων, οι οποίοι βρίσκονται παγιδευμένοι σε εμπορικό πλοίο. Η ομάδα των ανθρώπων αυτών, μεταξύ των οποίων μία έγκυος γυναίκα και ένα παιδί, βρίσκονται στο «Maersk Etienne» πάνω από έναν μήνα.
Στις 4 Αυγούστου, το chemical tanker «Maersk Etienne» περισυνέλεξε και διέσωσε τους 27 πρόσφυγες 70 ναυτικά μίλια βόρεια της Λιβύης. Έναν μήνα μετά, το πλοίο παραμένει ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο σε διεθνή ύδατα και κανένα κράτος δεν λαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση αυτών των ανθρώπων.
Πρόσφατα, οι αρχές της Μάλτας αρνήθηκαν τον κατάπλου του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι της χώρας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ψυχική υγεία των προσφύγων. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο η ανθρωπιστική κρίση κλιμακώθηκε, καθώς, όπως ενημέρωσε η Maersk Tankers, τρεις άνθρωποι πήδηξαν από το πλοίο, με τη δανέζικη εταιρεία να κάνει έκκληση για παροχή βοήθειας.
Την ίδια ώρα το πλήρωμα έχει εφοδιάσει με τρόφιμα, νερό και κουβέρτες τους διασωθέντες πρόσφυγες, ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την παροχή ιατρικής βοήθειας σε όσους το έχουν ανάγκη.
«Ένα εμπορικό πλοίο δεν αποτελεί ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτούς τους ευάλωτους ανθρώπους και πρέπει να μεταφερθούν αμέσως σε ένα ασφαλές λιμάνι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS.
Σε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, το ICS καλεί τον Οργανισμό να παρέμβει, προκειμένου «να στείλει μήνυμα στα κράτη-μέλη ότι τέτοια περιστατικά επιλύονται σε συμφωνία με το γράμμα και το πνεύμα του διεθνούς δικαίου».
Ο Antonio Vitorino, γενικός διευθυντής του IOM, σημειώνει ότι η απουσία ενός ξεκάθαρου, ασφαλούς και προβλέψιμου μηχανισμού αποβίβασης για τους ανθρώπους αυτούς που διεσώθησαν στη Μεσόγειο αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή τους.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει εξαιρετικά σοβαρά τις νομικές και ανθρωπιστικές υποχρεώσεις της, για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, και έχει εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι τα πλοία είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένα, όταν παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά διάσωσης στη θάλασσα. Ωστόσο, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σχεδιασμένα ή εξοπλισμένα για τον σκοπό αυτόν, και τα κράτη πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», δήλωσε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ