
Το International Chamber of Shipping, το UN Refugee Agency και ο International Organization for Migration (IOM) κάνουν έκκληση για την άμεση αποβίβαση 27 διασωθέντων ατόμων, οι οποίοι βρίσκονται παγιδευμένοι σε εμπορικό πλοίο. Η ομάδα των ανθρώπων αυτών, μεταξύ των οποίων μία έγκυος γυναίκα και ένα παιδί, βρίσκονται στο «Maersk Etienne» πάνω από έναν μήνα.
Στις 4 Αυγούστου, το chemical tanker «Maersk Etienne» περισυνέλεξε και διέσωσε τους 27 πρόσφυγες 70 ναυτικά μίλια βόρεια της Λιβύης. Έναν μήνα μετά, το πλοίο παραμένει ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο σε διεθνή ύδατα και κανένα κράτος δεν λαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση αυτών των ανθρώπων.
Πρόσφατα, οι αρχές της Μάλτας αρνήθηκαν τον κατάπλου του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι της χώρας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ψυχική υγεία των προσφύγων. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο η ανθρωπιστική κρίση κλιμακώθηκε, καθώς, όπως ενημέρωσε η Maersk Tankers, τρεις άνθρωποι πήδηξαν από το πλοίο, με τη δανέζικη εταιρεία να κάνει έκκληση για παροχή βοήθειας.
Την ίδια ώρα το πλήρωμα έχει εφοδιάσει με τρόφιμα, νερό και κουβέρτες τους διασωθέντες πρόσφυγες, ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την παροχή ιατρικής βοήθειας σε όσους το έχουν ανάγκη.
«Ένα εμπορικό πλοίο δεν αποτελεί ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτούς τους ευάλωτους ανθρώπους και πρέπει να μεταφερθούν αμέσως σε ένα ασφαλές λιμάνι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS.
Σε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, το ICS καλεί τον Οργανισμό να παρέμβει, προκειμένου «να στείλει μήνυμα στα κράτη-μέλη ότι τέτοια περιστατικά επιλύονται σε συμφωνία με το γράμμα και το πνεύμα του διεθνούς δικαίου».
Ο Antonio Vitorino, γενικός διευθυντής του IOM, σημειώνει ότι η απουσία ενός ξεκάθαρου, ασφαλούς και προβλέψιμου μηχανισμού αποβίβασης για τους ανθρώπους αυτούς που διεσώθησαν στη Μεσόγειο αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή τους.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει εξαιρετικά σοβαρά τις νομικές και ανθρωπιστικές υποχρεώσεις της, για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, και έχει εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι τα πλοία είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένα, όταν παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά διάσωσης στη θάλασσα. Ωστόσο, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σχεδιασμένα ή εξοπλισμένα για τον σκοπό αυτόν, και τα κράτη πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», δήλωσε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ