
Το International Chamber of Shipping, το UN Refugee Agency και ο International Organization for Migration (IOM) κάνουν έκκληση για την άμεση αποβίβαση 27 διασωθέντων ατόμων, οι οποίοι βρίσκονται παγιδευμένοι σε εμπορικό πλοίο. Η ομάδα των ανθρώπων αυτών, μεταξύ των οποίων μία έγκυος γυναίκα και ένα παιδί, βρίσκονται στο «Maersk Etienne» πάνω από έναν μήνα.
Στις 4 Αυγούστου, το chemical tanker «Maersk Etienne» περισυνέλεξε και διέσωσε τους 27 πρόσφυγες 70 ναυτικά μίλια βόρεια της Λιβύης. Έναν μήνα μετά, το πλοίο παραμένει ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο σε διεθνή ύδατα και κανένα κράτος δεν λαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση αυτών των ανθρώπων.
Πρόσφατα, οι αρχές της Μάλτας αρνήθηκαν τον κατάπλου του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι της χώρας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ψυχική υγεία των προσφύγων. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο η ανθρωπιστική κρίση κλιμακώθηκε, καθώς, όπως ενημέρωσε η Maersk Tankers, τρεις άνθρωποι πήδηξαν από το πλοίο, με τη δανέζικη εταιρεία να κάνει έκκληση για παροχή βοήθειας.
Την ίδια ώρα το πλήρωμα έχει εφοδιάσει με τρόφιμα, νερό και κουβέρτες τους διασωθέντες πρόσφυγες, ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την παροχή ιατρικής βοήθειας σε όσους το έχουν ανάγκη.
«Ένα εμπορικό πλοίο δεν αποτελεί ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτούς τους ευάλωτους ανθρώπους και πρέπει να μεταφερθούν αμέσως σε ένα ασφαλές λιμάνι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS.
Σε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, το ICS καλεί τον Οργανισμό να παρέμβει, προκειμένου «να στείλει μήνυμα στα κράτη-μέλη ότι τέτοια περιστατικά επιλύονται σε συμφωνία με το γράμμα και το πνεύμα του διεθνούς δικαίου».
Ο Antonio Vitorino, γενικός διευθυντής του IOM, σημειώνει ότι η απουσία ενός ξεκάθαρου, ασφαλούς και προβλέψιμου μηχανισμού αποβίβασης για τους ανθρώπους αυτούς που διεσώθησαν στη Μεσόγειο αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή τους.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει εξαιρετικά σοβαρά τις νομικές και ανθρωπιστικές υποχρεώσεις της, για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, και έχει εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι τα πλοία είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένα, όταν παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά διάσωσης στη θάλασσα. Ωστόσο, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σχεδιασμένα ή εξοπλισμένα για τον σκοπό αυτόν, και τα κράτη πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», δήλωσε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ