
Το International Chamber of Shipping, το UN Refugee Agency και ο International Organization for Migration (IOM) κάνουν έκκληση για την άμεση αποβίβαση 27 διασωθέντων ατόμων, οι οποίοι βρίσκονται παγιδευμένοι σε εμπορικό πλοίο. Η ομάδα των ανθρώπων αυτών, μεταξύ των οποίων μία έγκυος γυναίκα και ένα παιδί, βρίσκονται στο «Maersk Etienne» πάνω από έναν μήνα.
Στις 4 Αυγούστου, το chemical tanker «Maersk Etienne» περισυνέλεξε και διέσωσε τους 27 πρόσφυγες 70 ναυτικά μίλια βόρεια της Λιβύης. Έναν μήνα μετά, το πλοίο παραμένει ακινητοποιημένο και αποκλεισμένο σε διεθνή ύδατα και κανένα κράτος δεν λαμβάνει πρωτοβουλία για τη διάσωση αυτών των ανθρώπων.
Πρόσφατα, οι αρχές της Μάλτας αρνήθηκαν τον κατάπλου του πλοίου σε ασφαλές λιμάνι της χώρας, ενώ το πλήρωμα του πλοίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη ψυχική υγεία των προσφύγων. Μάλιστα, το περασμένο Σαββατοκύριακο η ανθρωπιστική κρίση κλιμακώθηκε, καθώς, όπως ενημέρωσε η Maersk Tankers, τρεις άνθρωποι πήδηξαν από το πλοίο, με τη δανέζικη εταιρεία να κάνει έκκληση για παροχή βοήθειας.
Την ίδια ώρα το πλήρωμα έχει εφοδιάσει με τρόφιμα, νερό και κουβέρτες τους διασωθέντες πρόσφυγες, ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για την παροχή ιατρικής βοήθειας σε όσους το έχουν ανάγκη.
«Ένα εμπορικό πλοίο δεν αποτελεί ασφαλές περιβάλλον γι’ αυτούς τους ευάλωτους ανθρώπους και πρέπει να μεταφερθούν αμέσως σε ένα ασφαλές λιμάνι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ICS.
Σε επιστολή προς τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, το ICS καλεί τον Οργανισμό να παρέμβει, προκειμένου «να στείλει μήνυμα στα κράτη-μέλη ότι τέτοια περιστατικά επιλύονται σε συμφωνία με το γράμμα και το πνεύμα του διεθνούς δικαίου».
Ο Antonio Vitorino, γενικός διευθυντής του IOM, σημειώνει ότι η απουσία ενός ξεκάθαρου, ασφαλούς και προβλέψιμου μηχανισμού αποβίβασης για τους ανθρώπους αυτούς που διεσώθησαν στη Μεσόγειο αποτελεί κίνδυνο για τη ζωή τους.
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει εξαιρετικά σοβαρά τις νομικές και ανθρωπιστικές υποχρεώσεις της, για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, και έχει εργαστεί σκληρά για να διασφαλίσει ότι τα πλοία είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένα, όταν παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά διάσωσης στη θάλασσα. Ωστόσο, τα εμπορικά πλοία δεν είναι σχεδιασμένα ή εξοπλισμένα για τον σκοπό αυτόν, και τα κράτη πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους», δήλωσε ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ