
H ανάπτυξη του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου ευπαθών προϊόντων επιβραδύνθηκε το 2019, ωστόσο θα ξεπεράσει τις οδυνηρές συνέπειες της πανδημίας ταχύτερα σε σχέση με αυτή του διά θαλάσσης εμπορίου ξηρών φορτίων.
Τα παραπάνω εκτιμά o οίκος αναλύσεων Drewry στην έκθεση Reefer Shipping Annual Review and Forecast 2020/21, υπογραμμίζοντας την αντοχή και την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Το 2019, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers ανήλθε σε όγκο στους 130,5 εκατ. τόνους, καταγράφοντας ανάπτυξη μόλις 1,7%. Η ισχνή αυτή αύξηση αποδίδεται στις μειωμένες αποστολές εσπεριδοειδών αλλά και κερασιών, νεκταρινιών, βερίκοκων και άλλων φρούτων, απόρροια των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Ευρώπη και της ξηρασίας σε Νότια Αφρική και Χιλή, που έπληξαν τις καλλιέργειες.
H Drewry εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω πλοίων reefers θα αγγίξει τους 156 εκατ. τόνους έως το 2024, αντανακλώντας ετήσια αύξηση 3,7% τα επόμενα έτη, η οποία θα ξεπερνά την αντίστοιχη του θαλάσσιου εμπορίου ξηρών φορτίων.
Αναλυτές της Drewry σημειώνουν ότι οι κλιμακούμενες εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο εμπόριο, ωστόσο είναι πιθανό να παράσχουν στήριξη στο εμπόριο σε διαδρομές όπως αυτή μεταξύ της ανατολικής ακτής της Νότιας Αμερικής και της Ασίας.
Οι μπανάνες και τα ψάρια είναι τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κυρίως με reefers από τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής προς την Ευρώπη. Άλλωστε, το Εκουαδόρ κυριαρχεί παγκοσμίως στις εξαγωγές μπανάνας.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ