
Η πιστοληπτική ικανότητα κολοσσών της αεροπορικής βιομηχανίας επίσης έχει πληγεί από την πανδημία του κορονοϊού, όπως καταδεικνύει νέα έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Πιο συγκεκριμένα, η IATA συνέκρινε την πιστοληπτική ικανότητα των 40 κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πριν και μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, σε μια προσπάθεια να αξιολογήσει τον αντίκτυπο του Covid-19 στην οικονομική βιωσιμότητα των αεροπορικών εταιρειών.
Αναμφίβολα, η αεροπορική βιομηχανία πλήττεται βάναυσα από την κρίση, καθώς οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και το κλείσιμο των συνόρων σε πολλές χώρες ουσιαστικά «καθήλωσαν» στο έδαφος την πλειονότητα των αεροπορικών εταιρειών.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της ΙΑΤΑ, πριν από την κρίση η πιστοληπτική ικανότητα του 80% του δείγματος των εταιρειών ξεπερνούσε τη βαθμίδα Β+, ενώ η μέση αξιολόγηση κινούνταν σε ένα εύρος βαθμίδων μεταξύ BB+ και ΒΒ-. Παρά το γεγονός ότι η βιομηχανία επιχείρησε να αντιδράσει γρήγορα στη σφοδρή κρίση μέσω μείωσης των δαπανών, η κατακόρυφη πτώση στη ζήτηση επιδείνωσε τη ρευστότητα και τις οικονομικές προοπτικές του κλάδου.
Ως εκ τούτου, με την έξαρση του κορονοϊού, η μέση αξιολόγηση για τις 40 κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες μετατοπίστηκε στην κατηγορία «highly speculative» (υψηλού κινδύνου ‒ υψηλής κερδοσκοπίας). Τέλος, πολλές εταιρείες είδαν την αξιολόγηση της πιστοληπτικής τους ικανότητας να υποχωρεί στην κατώτερη βαθμίδα, αντανακλώντας υψηλό επενδυτικό ρίσκο.
Φωτό: StockSnap/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ