
Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα έφτασε το παγκόσμιο εμπόριο για το Q2 του 2020, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO).
Ο δείκτης εμπορίου αγαθών (Goods Trade Barometer) του β΄ τριμήνου, που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο, έφτασε τις 84,5 μονάδες, πτώση κατά 18,6 μονάδες σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Αν και, όπως αναφέρθηκε, η εν λόγω πτώση αποτελεί ρεκόρ, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΠΟΕ ξεκίνησε την καταγραφή του δείκτη εμπορίου αγαθών το 2007 και συνεπώς δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα γι’ αυτόν τον ισχυρισμό, λόγω του μικρού αριθμού δεδομένων.
Παρ’ όλα αυτά, ο Οργανισμός κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πτώση που καταγράφηκε το Q2, αν δεν ξεπερνά, τουλάχιστον ισοδυναμεί με το ναδίρ της οικονομικής κρίσης της περιόδου 2008-2009.
Το εμπόριο προϊόντων σημείωσε πτώση κατά 18,5% το Q2 σε σχέση με το Q2 του 2019. Οι επιμέρους δείκτες για το εμπόριο προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας και των εναέριων μεταφορών μειώθηκαν στις 71,8 και 76,5 μονάδες αντίστοιχα. Ωστόσο, κάποια ανθεκτικότητα παρουσίασαν οι δείκτες για το εμπόριο ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και γεωργικών πρώτων υλών, καθώς έφτασαν τις 92,8 και 92,5 μονάδες αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι η γραμμή βάσης για όλους τους παραπάνω δείκτες είναι οι 100 μονάδες.
Αν και οι εκτιμήσεις του ΠΟΕ κάνουν λόγο για μερική ανάκαμψη κατά το Q3 του 2020, υπάρχει έντονο κλίμα αβεβαιότητας. Ακόμη, αβέβαιο παραμένει και το εάν η πρόσφατη άνθηση της χρηματιστηριακής αγοράς των ΗΠΑ αντικατοπτρίζει μια πραγματική ανάκαμψη ή είναι απλώς αποτέλεσμα σημαντικών πακέτων κινήτρων της αμερικανικής κυβέρνησης, καθώς και παρέμβασης της κεντρικής τράπεζας. Μένει να δούμε για πόσο καιρό ακόμη η πανδημία του κορονοϊού θα συνεχίσει να επηρεάζει το διεθνές εμπόριο.
Φωτό: Chris Pagan/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ