
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών της Σιγκαπούρης (CCCS) άναψε, στις 25 Αυγούστου, το πράσινο φως για τη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η CCCS, η εν λόγω συγχώνευση δεν θα επιφέρει προβλήματα και ανισορροπίες στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα ναυπηγεία δραστηριοποιούνται στην κατασκευή παρόμοιων πλοίων ‒ tankers, containerships, καθώς και LNG και LPG carriers. Παράλληλα, η αξιολόγηση της Επιτροπής αναφέρει ότι η είσοδος νέων παικτών στη ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας είναι ήδη δύσκολη, ενώ οι πελάτες έχουν την αγοραστική δύναμη να αποτρέψουν το νέο σχήμα να προβεί σε πρακτικές που ενδεχομένως να μειώσουν σημαντικά τις τιμές της αγοράς.
Η CCCS αναφέρει επίσης ότι κάθε πλοιοκτήτης θα διαπραγματεύεται με το εκάστοτε ναυπηγείο ξεχωριστά, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στους μικρότερους παίκτες της βιομηχανίας να ορίσουν τις δικές τους τιμές για τη ναυπήγηση πλοίων.
Τα ναυπηγεία KSOE και DSME, μαζί με το Samsung Heavy Industries (SHI), αποτελούν τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Η εν λόγω επικείμενη συγχώνευση των δύο πρώτων αποτελεί μια στρατηγική κίνηση, καθώς τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αντιμετωπίζουν προβλήματα ανταγωνισμού με τα κινεζικά ναυπηγεία. Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί η πανδημία του κορονοϊού, που έχει μειώσει σημαντικά τις παραγγελίες πλοίων.
Η πρόταση για τη συγχώνευση των ναυπηγείων αναμένει και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, η έγκριση αυτή θα καθυστερήσει να δοθεί.
Φωτό: DSME
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ