
Ο ενεργειακός γίγαντας Saudi Aramco σημείωσε καθαρά κέρδη 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους με πολύ μεγάλη πτώση 73%, εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, παρά την αισιοδοξία για τη «μερική ανάκαμψη» της αγοράς του μαύρου χρυσού.
«Οι σθεναρές δυσκολίες από τη μειωμένη ζήτηση και τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου αντικατοπτρίζονται στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Aramco, Amin Nasser. «Ωστόσο, πετύχαμε σταθερά κέρδη λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής, τω οικονομιών κλίμακας, του ευέλικτου εργατικού δυναμικού και της εξαιρετικής οικονομικής και επιχειρησιακής δύναμης».
Τα καθαρά κέρδη της Aramco για το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκαν επίσης κατά 50,5% σε 23,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 46,9 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο Nasser εξέφρασε επίσης αισιοδοξία για «μερική ανάκαμψη στην αγορά ενέργειας» εν μέσω της χαλάρωσης των περιορισμών του Covid-19 σε ορισμένες χώρες.
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν σε χαμηλά δύο δεκαετιών κάτω από τα $20/βαρέλι τον Απρίλιο και το Μάιο, καθώς ο κορονοϊός μείωσε τη ζήτηση, προτού ανακάμψει στα $44/βαρέλι περίπου και αφότου οι παραγωγοί του OPEC+ συμφώνησαν να προβούν σε μείωση της παραγωγής.
Μετά την απόφαση αυτή, η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας μειώθηκε στα 7,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους των 10 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα.
Τα κέρδη της Aramco επηρεάστηκαν επίσης από τις ζημίες της Saudi Basic Industries Co. (SABIC), του γίγαντα των πετροχημικών που απέκτησε για 69 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια συμφωνία που ολοκληρώθηκε φέτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ