
Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησαν εκ νέου να λειτουργούν στη Βηρυτό μετά την έκρηξη της 4ης Αυγούστου, καθώς ο τερματικός σταθμός υπέστη μικρές μόνο ζημιές, σύμφωνα με στοιχεία κορυφαίων εταιρειών.
Από την έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, σκοτώθηκαν τουλάχιστον 171 άνθρωποι και τραυματίστηκαν άλλοι 6.500 ακόμη, ενώ ολόκληρες γειτονιές της πρωτεύουσας του Λιβάνου καταστράφηκαν μέσα σε δευτερόλεπτα.
Οι γραμμές εμπορευματοκιβωτίων κατηύθυναν τα πλοία στο μικρό λιμάνι της Τρίπολης του στα βόρεια του Λιβάνου για να διατηρήσουν τις ζωτικές γραμμές τροφοδοσίας σε λειτουργία.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων υπέστη μόνο μικρές ζημιές και ότι έχει ξεκινήσει εκ νέου η λειτουργία του», δήλωσε η γερμανική Hapag Lloyd σε σημείωμα προς τους πελάτες την Τρίτη 11 Αυγούστου, προσθέτοντας ότι στις 14 Αυγούστου το πρώτο πλοίο της εταιρείας θα κατέπλεε στο λιμάνι της Βηρυτού. Εξάλλου, η εταιρεία, βρίσκεται σε στάδιο αξιολόγησης του μεγέθους της έκταση των ζημιών στα εμπορευματοκιβώτια της που ήταν στο λιμάνι τη στιγμή της έκρηξης. Το γραφείο της Hapag Lloyd στη Βηρυτό καταστράφηκε ολοσχερώς, αλλά κανένα μέλος από το προσωπικό δεν τραυματίστηκε.
Το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Βηρυτού έχει ετήσια μέση χωρητικότητα άνω του 1 εκατομμυρίου TEUs, σε σύγκριση με τα 400.000 TEU της Τρίπολης, το οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί σε 600.000 TEU και 750.000 TEUs το μέγιστο εάν εγκατασταθούν περισσότεροι γερανοί.
Η γαλλική CMA CGM δήλωσε ότι είναι πλήρως λειτουργική και πάλι στη Βηρυτό, προσθέτοντας ότι το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκφόρτωσε τη Δευτέρα 10 Αυγούστου. «Η λειτουργία ήταν πολύ ομαλή. Οι εμπορικές δραστηριότητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζονται κανονικά από τις 10 Αυγούστου στο λιμάνι της Βηρυτού», αναφέρει η CMA σε ανακοίνωσή της.
Ένας υπάλληλος της CMA ο οποίος αγνοείτο από την ημέρα της έκρηξης βρέθηκε τελικά νεκρός.
Φωτό: Nabil Mounzer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ