
Η KLM μειώνοντας 5.000 θέσεις εργασίας επιβεβαίωσε ότι η παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο αγωνίζεται για επιβίωση, εν μέσω του Covid-19 που κατέστρεψε την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία.
Στη διακεκριμένη 100ετή ιστορία της, η KLM δεν έχει βιώσει κάτι τέτοιο από τότε που η βασίλισσα Wilhelmina το 1919 απένειμε τη λέξη «Royal» στην 18η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.
Παρά το ότι η KLM κατάφερε να αποτελεί την αρχαιότερη εταιρεία, τους τελευταίους τέσσερις ταραχώδεις μήνες αγωνίζεται για την ίδια της την ύπαρξη.
«Η KLM βρίσκεται σε κρίση πρωτοφανούς μεγέθους», παραδέχτηκε ο εθνικός ολλανδικός αερομεταφορέας σε δήλωση από την έδρα της εταιρείας στο Amstelveen, ένα προάστιο του Άμστερνταμ που ονομάζεται «πόλη πιλότων και αεροσυνοδών».
Τα πληρώματα πτήσης διαμένουν στο προάστιο λόγω εγγύτητας με το αεροδρόμιο Schiphol, αλλά σύντομα πολλοί πιλότοι και πληρώματα καμπίνας των αεροπλάνων της KLM θα χρειαστεί να βρεθούν σε διαφορετική διεύθυνση, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, να εξοφλήσει δάνεια ενώ και 5.000 θέσεις εργασίας θυσιάζονται σε αυτόν τον βωμό ανάκαμψης.
«Ο δρόμος προς την ανάκαμψη «θα είναι μακρύς και γεμάτος αβεβαιότητα, έχουν γίνει πολλά ήδη τους τελευταίους μήνες», εξήγησε ο Pieter Elbers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KLM σε δήλωσή του στα ΜΜΕ. «Δυστυχώς, χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να διασφαλιστεί η ύπαρξη της KLM στο μέλλον». Τον Ιούλιο, η KLM χρησιμοποίησε μόλις το 30% της χωρητικότητας πτήσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες και ο παγκόσμιος τουρισμός είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό “βιομηχανίες φαντασμάτων”. Η πολιτική αεροπορία δεν έχει δει τόσο δύσκολες στιγμές στην 110ετή ιστορία της, ούτε και η KLM από την πρώτη πτήση της που απογειώθηκε από το Λονδίνο στο Άμστερνταμ πριν από 100 χρόνια.
Στις 17 Μαΐου 1920, ο πιλότος Jerry Shaw πέταξε ένα μισθωμένο De Havilland DH-16 από το Λονδίνο στο Schiphol. Η ιστορική πτήση της KLM μετέφερε δύο δημοσιογράφους, μια επιστολή του Δημάρχου του Λονδίνου στον ομόλογό του στο Άμστερνταμ και μια δέσμη εφημερίδων.
Φώτο: Remko de Waal/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τις απόψεις της σχετικά με την καθοριστική σημασία ενός σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, αλλά και την μεγάλη πρόκληση της έλλειψης ναυτικών παρουσίασε η κ. Ιωάννα…

Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας κατηγόρησε χθες Τετάρτη τις ΗΠΑ για «θρασεία κλοπή» και «διεθνή πειρατεία», μετά τη σύλληψη από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πετρελαιοφόρου…

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν στην αγορά πετρελαίου την Πέμπτη, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να υποχωρούν κατά 1,3%, στα $61,40/βαρέλι, σύμφωνα με το…

Με τις εξαγωγές τροφίμων να καταγράφουν και πάλι τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές, επιβεβαιώνοντας τη συνεχιζόμενη δυναμική τους στις διεθνείς αγορές, έκλεισε ο…

Πτώση σε μηνιαία βάση κατέγραψαν οι διελεύσεις containerships από τη Διώρυγα του Σουέζ τόσο τον Οκτώβριο όσο και τον Νοέμβριο, παρά τις πρόσφατες συζητήσεις…

Προς ρεκόρ οδεύουν οι κινεζικές εισαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας φέτος, εν μέσω εμπορικών τριβών με τις ΗΠΑ. Τον περασμένο μήνα σημειώθηκαν οι υψηλότερες εισαγωγές βραζιλιάνικης…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξεχωρίζουν,…

Τις απόψεις τους για το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανέλυσαν δύο σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου στο πλαίσιο πρόσφατου συνεδρίου. Ειδικότερα, κατά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ