
Η KLM μειώνοντας 5.000 θέσεις εργασίας επιβεβαίωσε ότι η παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο αγωνίζεται για επιβίωση, εν μέσω του Covid-19 που κατέστρεψε την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία.
Στη διακεκριμένη 100ετή ιστορία της, η KLM δεν έχει βιώσει κάτι τέτοιο από τότε που η βασίλισσα Wilhelmina το 1919 απένειμε τη λέξη «Royal» στην 18η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.
Παρά το ότι η KLM κατάφερε να αποτελεί την αρχαιότερη εταιρεία, τους τελευταίους τέσσερις ταραχώδεις μήνες αγωνίζεται για την ίδια της την ύπαρξη.
«Η KLM βρίσκεται σε κρίση πρωτοφανούς μεγέθους», παραδέχτηκε ο εθνικός ολλανδικός αερομεταφορέας σε δήλωση από την έδρα της εταιρείας στο Amstelveen, ένα προάστιο του Άμστερνταμ που ονομάζεται «πόλη πιλότων και αεροσυνοδών».
Τα πληρώματα πτήσης διαμένουν στο προάστιο λόγω εγγύτητας με το αεροδρόμιο Schiphol, αλλά σύντομα πολλοί πιλότοι και πληρώματα καμπίνας των αεροπλάνων της KLM θα χρειαστεί να βρεθούν σε διαφορετική διεύθυνση, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, να εξοφλήσει δάνεια ενώ και 5.000 θέσεις εργασίας θυσιάζονται σε αυτόν τον βωμό ανάκαμψης.
«Ο δρόμος προς την ανάκαμψη «θα είναι μακρύς και γεμάτος αβεβαιότητα, έχουν γίνει πολλά ήδη τους τελευταίους μήνες», εξήγησε ο Pieter Elbers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KLM σε δήλωσή του στα ΜΜΕ. «Δυστυχώς, χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να διασφαλιστεί η ύπαρξη της KLM στο μέλλον». Τον Ιούλιο, η KLM χρησιμοποίησε μόλις το 30% της χωρητικότητας πτήσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες και ο παγκόσμιος τουρισμός είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό “βιομηχανίες φαντασμάτων”. Η πολιτική αεροπορία δεν έχει δει τόσο δύσκολες στιγμές στην 110ετή ιστορία της, ούτε και η KLM από την πρώτη πτήση της που απογειώθηκε από το Λονδίνο στο Άμστερνταμ πριν από 100 χρόνια.
Στις 17 Μαΐου 1920, ο πιλότος Jerry Shaw πέταξε ένα μισθωμένο De Havilland DH-16 από το Λονδίνο στο Schiphol. Η ιστορική πτήση της KLM μετέφερε δύο δημοσιογράφους, μια επιστολή του Δημάρχου του Λονδίνου στον ομόλογό του στο Άμστερνταμ και μια δέσμη εφημερίδων.
Φώτο: Remko de Waal/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) με πρόσφατη ανακοίνωσή της, υπενθύμισε στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα αυτονόητα. Ότι τα ανταλλακτικά αλλά και τα αναλώσιμα στα διάφορα συστήματα…
Ο συνδυασμός προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με τεχνολογίες πρόωσης που διαθέτουν ελάχιστο ή και μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα αποτελεί πλέον κρίσιμο και αναγκαίο βήμα για…
Το αναθεωρημένο πλαίσιο για την επιβολή τελών σε ναυπηγημένα στην Κίνα πλοία κατέστη γνωστό την περασμένη εβδομάδα. Καθώς η αντίστροφη μέτρηση για τον Οκτώβριο…
Σε μερικώς πτωτική πορεία βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.157/FEU την εβδομάδα με πέρας…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχώρησε πρόσφατα ο μαλαισιανός κολοσσός Petronas. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Petronas προέβη στην υπογραφή έντεκα μνημονίων συνεργασίας (MoUs),…
Οι λιμένες της Αυστραλίας φαίνεται να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου Γκαουτάμ Αντάνι, καθώς ο ινδικός όμιλος Adani επεκτείνει δυναμικά την παρουσία του στο…
Την άμεση διερεύνηση του τραγικού δυστυχήματος στο λιμάνι της Πάτρας όπου μια 47χρονη επίκουρος ναυτικός επιβατηγού πλοίου έχασε τη ζωή της όταν παρασύρθηκε θανάσιμα…
47χρονη ημεδαπής καταγωγής ναυτικός μέλος πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ σημαίας Ιταλίας τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη διαδικασία φορτοεκφορτώσης τράκτορα με επικαθήμενο στο λιμάνι της Πάτρας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ