
Η KLM μειώνοντας 5.000 θέσεις εργασίας επιβεβαίωσε ότι η παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο αγωνίζεται για επιβίωση, εν μέσω του Covid-19 που κατέστρεψε την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία.
Στη διακεκριμένη 100ετή ιστορία της, η KLM δεν έχει βιώσει κάτι τέτοιο από τότε που η βασίλισσα Wilhelmina το 1919 απένειμε τη λέξη «Royal» στην 18η αεροπορική εταιρεία στον κόσμο.
Παρά το ότι η KLM κατάφερε να αποτελεί την αρχαιότερη εταιρεία, τους τελευταίους τέσσερις ταραχώδεις μήνες αγωνίζεται για την ίδια της την ύπαρξη.
«Η KLM βρίσκεται σε κρίση πρωτοφανούς μεγέθους», παραδέχτηκε ο εθνικός ολλανδικός αερομεταφορέας σε δήλωση από την έδρα της εταιρείας στο Amstelveen, ένα προάστιο του Άμστερνταμ που ονομάζεται «πόλη πιλότων και αεροσυνοδών».
Τα πληρώματα πτήσης διαμένουν στο προάστιο λόγω εγγύτητας με το αεροδρόμιο Schiphol, αλλά σύντομα πολλοί πιλότοι και πληρώματα καμπίνας των αεροπλάνων της KLM θα χρειαστεί να βρεθούν σε διαφορετική διεύθυνση, καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, να εξοφλήσει δάνεια ενώ και 5.000 θέσεις εργασίας θυσιάζονται σε αυτόν τον βωμό ανάκαμψης.
«Ο δρόμος προς την ανάκαμψη «θα είναι μακρύς και γεμάτος αβεβαιότητα, έχουν γίνει πολλά ήδη τους τελευταίους μήνες», εξήγησε ο Pieter Elbers, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της KLM σε δήλωσή του στα ΜΜΕ. «Δυστυχώς, χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να διασφαλιστεί η ύπαρξη της KLM στο μέλλον». Τον Ιούλιο, η KLM χρησιμοποίησε μόλις το 30% της χωρητικότητας πτήσης.
Οι αεροπορικές εταιρείες και ο παγκόσμιος τουρισμός είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό “βιομηχανίες φαντασμάτων”. Η πολιτική αεροπορία δεν έχει δει τόσο δύσκολες στιγμές στην 110ετή ιστορία της, ούτε και η KLM από την πρώτη πτήση της που απογειώθηκε από το Λονδίνο στο Άμστερνταμ πριν από 100 χρόνια.
Στις 17 Μαΐου 1920, ο πιλότος Jerry Shaw πέταξε ένα μισθωμένο De Havilland DH-16 από το Λονδίνο στο Schiphol. Η ιστορική πτήση της KLM μετέφερε δύο δημοσιογράφους, μια επιστολή του Δημάρχου του Λονδίνου στον ομόλογό του στο Άμστερνταμ και μια δέσμη εφημερίδων.
Φώτο: Remko de Waal/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια ναυτιλία, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησης της ισχυρότερης εφοπλιστικής κοινότητας παγκοσμίως, κ.…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε το 17ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που θέτει ως στόχο τα νέα δεξαμενόπλοια-φαντάσματα του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας, τα…
Τον στόλο της συνεχίζει να ενισχύει η Thenamaris, η οποία σύντομα αναμένεται να παραλάβει το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «SEAWISH». Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού…
Τη δέσμευση της γερμανικής κυβέρνησης για έξοδο της χώρας από την πυρηνική ενέργεια υπογράμμισε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ, μετά την ψήφο των…
Σε σημαντικές αναδιαρθρώσεις του στόλου της πρόκειται να προχωρήσει η CMA CGM, με στόχο την αποφυγή των λιμενικών τελών των ΗΠΑ σε κινεζικά πλοία,…
Η κυβέρνηση του Ρεπουμπλικάνου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ανακάλεσε απόφασή της να διακοπεί μεγάλο έργο αιολικής ενέργειας στα ανοικτά των ακτών της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσαν…
Την εκκίνηση των επίσημων λειτουργιών της Seascale Energy ανακοίνωσε η Hafnia τη Δευτέρα 19 Μαΐου. Πρόκειται για μια κοινοπραξία που συνδυάζει την τεχνογνωσία των…
«Ρωσία και Ουκρανία θα ξεκινήσουν αμέσως διαπραγματεύσεις για μια εκεχειρία με σκοπό να τερματίσουν τον πόλεμο », δήλωσε ο Ντόναλντ Τραμπ μετά την τηλεφωνική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ