
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του Καναλιού του Παναμά (ACP), από την 1η Αυγούστου έως και την 30η Νοεμβρίου, το κανάλι θα επιχειρήσει να παράσχει υποστήριξη για την προστασία θαλάσσιων θηλαστικών, όπως φαλαινών και δελφινιών, καθώς κατά την περίοδο αυτή, πραγματοποιούν την εποχιακή τους μετανάστευση.
Η ACP αναφέρει, ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς του IMO, τα πλοία τα οποία κατά το προαναφερθέν διάστημα διέλθουν από το Κανάλι μέσω του Ατλαντικού και Ειρηνικού Ωκεανού, θα πρέπει να παραμένουν σε περιοχές πλοήγησης, γνωστές ως Traffic Separation Schemes (TSS). Ως εκ τούτου, τα θαλάσσια θηλαστικά τα οποία θα πραγματοποιούν το δικό τους ταξίδι, δε θα βρίσκουν πλοία στην πορεία τους, μειώνοντας έτσι τους κινδύνους πρόσκρουσης.
Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει, ότι τα πλοία τα οποία βρίσκονται στις TSS του καναλιού από την πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, οφείλουν να ταξιδεύουν με μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων. Οι περιοχές TSS, τέθηκαν σε ισχύ από την ACP για πρώτη φορά το 2014 και έχουν επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με τη μείωση των προσκρούσεων πλοίων με θαλάσσια θηλαστικά.
Πέραν από το όφελος της προστασίας της θαλάσσιας πανίδας, η Αρχή αναφέρει ότι η πρακτική αυτή, θα έχει και ευεργετική επίδραση για το περιβάλλον. Σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε η Αρχή κατά την περίοδο 2017-2019, τα πλοία που συμμετείχαν κατάφεραν να μειώσουν το μέσο όρο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 75%, ανάλογα βέβαια και με το μέγεθος και τον τύπο καυσίμου που κατανάλωνε το εκάστοτε πλοίο.
Η ανακοίνωση της ACP αναφέρει, ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, χαίρει και διεθνούς υποστήριξης, καθώς τόσο το Bay of Fundy στον Καναδά, όσο και η Ανατολική Ακτή του Καναδά, έχουν υιοθετήσει πρακτικές όπως τις περιοχές TSS αλλά και τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων προς τη προστασία του περιβάλλοντος και της θαλάσσιας πανίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ