
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του Καναλιού του Παναμά (ACP), από την 1η Αυγούστου έως και την 30η Νοεμβρίου, το κανάλι θα επιχειρήσει να παράσχει υποστήριξη για την προστασία θαλάσσιων θηλαστικών, όπως φαλαινών και δελφινιών, καθώς κατά την περίοδο αυτή, πραγματοποιούν την εποχιακή τους μετανάστευση.
Η ACP αναφέρει, ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς του IMO, τα πλοία τα οποία κατά το προαναφερθέν διάστημα διέλθουν από το Κανάλι μέσω του Ατλαντικού και Ειρηνικού Ωκεανού, θα πρέπει να παραμένουν σε περιοχές πλοήγησης, γνωστές ως Traffic Separation Schemes (TSS). Ως εκ τούτου, τα θαλάσσια θηλαστικά τα οποία θα πραγματοποιούν το δικό τους ταξίδι, δε θα βρίσκουν πλοία στην πορεία τους, μειώνοντας έτσι τους κινδύνους πρόσκρουσης.
Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει, ότι τα πλοία τα οποία βρίσκονται στις TSS του καναλιού από την πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, οφείλουν να ταξιδεύουν με μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων. Οι περιοχές TSS, τέθηκαν σε ισχύ από την ACP για πρώτη φορά το 2014 και έχουν επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με τη μείωση των προσκρούσεων πλοίων με θαλάσσια θηλαστικά.
Πέραν από το όφελος της προστασίας της θαλάσσιας πανίδας, η Αρχή αναφέρει ότι η πρακτική αυτή, θα έχει και ευεργετική επίδραση για το περιβάλλον. Σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε η Αρχή κατά την περίοδο 2017-2019, τα πλοία που συμμετείχαν κατάφεραν να μειώσουν το μέσο όρο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 75%, ανάλογα βέβαια και με το μέγεθος και τον τύπο καυσίμου που κατανάλωνε το εκάστοτε πλοίο.
Η ανακοίνωση της ACP αναφέρει, ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, χαίρει και διεθνούς υποστήριξης, καθώς τόσο το Bay of Fundy στον Καναδά, όσο και η Ανατολική Ακτή του Καναδά, έχουν υιοθετήσει πρακτικές όπως τις περιοχές TSS αλλά και τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων προς τη προστασία του περιβάλλοντος και της θαλάσσιας πανίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ