
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του Καναλιού του Παναμά (ACP), από την 1η Αυγούστου έως και την 30η Νοεμβρίου, το κανάλι θα επιχειρήσει να παράσχει υποστήριξη για την προστασία θαλάσσιων θηλαστικών, όπως φαλαινών και δελφινιών, καθώς κατά την περίοδο αυτή, πραγματοποιούν την εποχιακή τους μετανάστευση.
Η ACP αναφέρει, ότι σύμφωνα με τους κανονισμούς του IMO, τα πλοία τα οποία κατά το προαναφερθέν διάστημα διέλθουν από το Κανάλι μέσω του Ατλαντικού και Ειρηνικού Ωκεανού, θα πρέπει να παραμένουν σε περιοχές πλοήγησης, γνωστές ως Traffic Separation Schemes (TSS). Ως εκ τούτου, τα θαλάσσια θηλαστικά τα οποία θα πραγματοποιούν το δικό τους ταξίδι, δε θα βρίσκουν πλοία στην πορεία τους, μειώνοντας έτσι τους κινδύνους πρόσκρουσης.
Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει, ότι τα πλοία τα οποία βρίσκονται στις TSS του καναλιού από την πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, οφείλουν να ταξιδεύουν με μέγιστη ταχύτητα 10 κόμβων. Οι περιοχές TSS, τέθηκαν σε ισχύ από την ACP για πρώτη φορά το 2014 και έχουν επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα σχετικά με τη μείωση των προσκρούσεων πλοίων με θαλάσσια θηλαστικά.
Πέραν από το όφελος της προστασίας της θαλάσσιας πανίδας, η Αρχή αναφέρει ότι η πρακτική αυτή, θα έχει και ευεργετική επίδραση για το περιβάλλον. Σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε η Αρχή κατά την περίοδο 2017-2019, τα πλοία που συμμετείχαν κατάφεραν να μειώσουν το μέσο όρο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 75%, ανάλογα βέβαια και με το μέγεθος και τον τύπο καυσίμου που κατανάλωνε το εκάστοτε πλοίο.
Η ανακοίνωση της ACP αναφέρει, ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, χαίρει και διεθνούς υποστήριξης, καθώς τόσο το Bay of Fundy στον Καναδά, όσο και η Ανατολική Ακτή του Καναδά, έχουν υιοθετήσει πρακτικές όπως τις περιοχές TSS αλλά και τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων προς τη προστασία του περιβάλλοντος και της θαλάσσιας πανίδας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ