
Σημαντικά πίσω σχετικά με την εκπλήρωση των όρων της προβλεπόμενης εμπορικής της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, βρίσκεται η Κίνα σύμφωνα με το Reuters. Η εν λόγω συμφωνία περιελάβανε την αγορά αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, αξίας 25,3 δισ. δολαρίων. Παρόλα αυτά, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για κάλυψη μονάχα του 5% του προαναφερθέντος ποσού, γεγονός που αναμένεται να δυσχεράνει τις ήδη τεταμένες σχέσεις Ουάσιγκτον-Πεκίνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, οι κινεζικές αγορές αμερικανικού αργού, LNG και άλλων ενεργειακών προϊόντων, ανήλθαν σε αξία στα 1,29 δισ. δολάρια για το H1 του 2020. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι η Κίνα το τελευταίο διάστημα έχει αυξήσει τις αγορές των εν λόγω αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, εντούτοις οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αναθεώρηση της δέσμευσης του Πεκίνου σχετικά με την αξία των αγορών της, κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών προϊόντων ενέργειας παγκοσμίως και βέβαια λόγω των κακών σχέσεων των δύο χωρών.
Η Michal Meidan, διευθύντρια του Oxford Institute for Energy Studies δήλωσε ότι «είναι σχεδόν απίθανο για την Κίνα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της πρώτης φάσης της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, ενώ ήταν ήδη από την αρχή υπερβολικά φιλόδοξη». Ακόμη, εκτίμησε ότι η Κίνα θα προβεί σε αύξηση των αγορών της το προσεχές διάστημα, προκειμένου να δείξει σημάδια καλής θέλησης.
Αν και το αργό πετρέλαιο φαινόταν ότι θα κατείχε εξέχουσα θέση στην εμπορική συμφωνία των δύο χωρών, εντούτοις η Κίνα εισήγε μονάχα 45.603 βαρέλια την ημέρα κατά το H1, αριθμός εξαιρετικά χαμηλός, εάν συγκριθεί με τον αντίστοιχο του 2019, που κινούταν στα 85.453 βαρέλια την ημέρα.
Αν και η Κίνα ξεπέρασε κατά τρεις φορές τις περσινές της εισαγωγές σε αμερικανικό LNG κατά το H1, οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές του καυσίμου, κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, υποβάθμισαν σημαντικά την αξία αυτών των αγορών. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, παρόμοιο είναι και το τοπίο σχετικά με τις κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα, οι οποίες βρίσκονται ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ