
Tα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά ενέργειας είναι αντιμέτωπη με μια υψηλή μεταβλητότητα των τιμών, ενώ οι διαρκείς πιέσεις φορέων και ΜΚΟ για περιορισμό της χρήσης ορυκτών καυσίμων ασκούν επιπλέον πιέσεις στη συγκεκριμένη αγορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα Offshore Support Vessels (OSVs), ο στόλος των οποίων κρίνεται από αναλυτές μεγάλος σε σχέση με τη ζήτηση, ο ανταγωνισμός είναι δριμύς και οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλο τον κόσμο περίπου 1.000 τέτοια πλοία είναι παροπλισμένα, ενώ μόνο στη Νορβηγία ο αριθμός τους ανέρχεται σε 100.
Μπροστά σε αυτές τις προκλήσεις και στην έλλειψη επαρκών οικονομικών πόρων, οι διαχειρίστριες εταιρείες OSVs επιζητούν νέες ευκαιρίες σε παράκτια αιολικά πάρκα, στη γαλάζια οικονομία και σε άλλους τομείς. Μάλιστα το 2018 αναπτύχθηκε στη Νορβηγία ένα joint industry project (JIP), με τη συμμετοχή επτά εταιρειών ιδιοκτησίας και διαχείρισης OSVs αλλά και managers, με σκοπό την εφαρμογή και τη δοκιμή ψηφιακών λύσεων για τη μείωση των εκπομπών και του κόστους και την αύξηση της ασφάλειας.
Ο νηογνώμονας DNV GL συμμετέχει ενεργά στο project, επιβλέποντας κάποιες από τις δραστηριότητές του, κυρίως σε ό,τι αφορά τις απομακρυσμένες επιθεωρήσεις, την «έξυπνη» συντήρηση των OSVs και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Το project περιλαμβάνει τρεις φάσεις. Στην πρώτη έλαβαν χώρα συναντήσεις, συζητήσεις και workshops στα μέσα του 2019. Στη δεύτερη φάση, «Solution Design», συγκεκριμένες τεχνολογίες θα δοκιμαστούν, ενώ θα δοθούν και κατευθυντήριες γραμμές εφαρμογής τους. H φάση 3 θα εστιαστεί στην πρακτική εφαρμογή των επιλεγμένων λύσεων.
Ο κ. Knut Ljungberg, Principal Consultant, Shipping Advisory του DNV GL, τονίζει ότι το από κοινού project απαιτεί αρκετούς πόρους και συνεπώς η συνέργεια των εμπλεκόμενων φορέων αποτελεί μια πιο έξυπνη προσέγγιση. «Οι συμμετέχοντες μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις, να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο και, καθώς οι δραστηριότητές τους διαφέρουν σε ορισμένους τομείς, τα οφέλη για τη βιομηχανία θα είναι σημαντικά», κατέληξε ο κ. Ljungberg.
Φωτό: Kirill Petropavlov/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ