
Η Νορβηγία απαγόρευσε από σήμερα σε όλα τα κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν πάνω από 100 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένου και του πληρώματος, να ελλιμενίζονται και να αποβιβάζουν τους επιβάτες τους, μετά τα δεκάδες κρούσματα που εντοπίστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο λιμάνι του Τρόμσο, στην Αρκτική.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας, Μπεντ Χέλε, το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί για τουλάχιστον δύο εβδομάδες.
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Hurtigruten, σε κρουαζιερόπλοια της οποίας βρέθηκαν τουλάχιστον 41 κρούσματα, ζήτησε συγγνώμη και παραδέχτηκε τα «λάθη» που διέπραξε στον χειρισμό της υπόθεσης.
Από τα 41 κρούσματα, τα 36 αφορούν ναυτικούς, στην πλειονότητά τους Φιλιππινέζους. Οι υπόλοιποι είναι επιβάτες που συμμετείχαν σε δύο κρουαζιέρες στο αρχιπέλαγος Σβάλμπαρντ με το πλοίο Roald Amundsen.
Λόγω αυτής της νέας έξαρσης, του κορονοϊού, σε μια χώρα που είχε καταφέρει να αντιμετωπίσει επιτυχώς την πανδημία, η εταιρεία επικρίθηκε δριμύτατα, επειδή ξεκίνησε πρόωρα τις κρουαζιέρες και ταυτόχρονα, αφού εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα, καθυστέρησε να ενημερώσει τους 386 επιβάτες.
«Αποτύχαμε, κάναμε λάθη», παραδέχτηκε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ντάνιελ Σκιέλνταμ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε. Η νορβηγική αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα για την υπόθεση αυτή.
Το Roald Amundsen παραμένει ακινητοποιημένο στο Τρόμσο, ενώ τα πλοία Fridtjof Nansen και Spitsbergen θα ρίξουν και αυτά άγκυρα, αφού ολοκληρώσουν τις κρουαζιέρες που πραγματοποιούν αυτήν την περίοδο.
Τα τοπικά φεριμπότ, που συνδέουν μεταξύ τους τα λιμάνια των νορβηγικών ακτών, δεν θα επηρεαστούν από την απόφαση της εταιρεία να διακόψει τις δραστηριότητές της.
Το νορβηγικό Ινστιτούτο Υγείας έχει ζητήσει να παραμείνουν όλοι οι επιβάτες των δύο κρουαζιέρων σε 10ήμερη καραντίνα και να υποβληθούν σε εξετάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: RUNE STOLTZ BERTINUSSEN/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ