
Η ψηφιοποίηση, τα big data και οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν το κλειδί για την ανάκαμψη της ναυτιλίας στη μετά Covid-19 εποχή. Τα παραπάνω δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim, σε webinar της Ναυτιλιακής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA) σχετικά με την ψηφιακή συνδεσιμότητα και τα πρότυπα δεδομένων, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιουλίου.
Ο κ. Lim τόνισε πως η ναυτιλία, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας, θα αποτελέσει μία από τις κινητήριες δυνάμεις για την έξοδο από την οικονομική κρίση που έχει επιφέρει η πανδημία, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως, για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρξει και η κατάλληλη αρωγή προς τους ναυτικούς, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Την ανάγκη για τυποποίηση των διαδικασιών της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισε και o Facilitation Head του IMO, Julian Abril, ο οποίος σημείωσε την υποχρεωτική απαίτηση ανταλλαγής δεδομένων στη Σύμβαση Διευκόλυνσης, η οποία ισχύει από τον Απρίλιο του 2019.
Σύμφωνα με τον IMO, ήδη γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Single Maritime Window, μέσω του οποίου όλα τα δεδομένα σχετικά με τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις πλοίων θα ανταλλάσσονται από ένα σημείο και θα διατίθενται προς όλες τις αρμόδιες αρχές.
Ένα από τα εργαλεία που διαθέτει ο IMO για την επίτευξη του εν λόγω στόχου είναι το IMO Compendium, το οποίο εναρμονίζει τα στοιχεία δεδομένων που απαιτούνται για κανονιστική συμμόρφωση κατά τη διάρκεια προσέγγισης πλοίων σε λιμένα και τυποποιεί τα ηλεκτρονικά μηνύματα, μειώνοντας έτσι τον διοικητικό φόρτο εργασίας που ανακύπτει από την άφιξη πλοίων σε λιμάνια.
Όπως αναφέρει ο IMO, γίνεται συνεχής προσπάθεια για βελτίωση του εν λόγω εργαλείου, ενώ η συνεργασία του Οργανισμού με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων, την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη και τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη βάση δεδομένων του IMO Compendium.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ