
Μεγάλης κλίμακας πετρελαιοκηλίδα είναι πιθανό να δημιουργηθεί στην Ερυθρά Θάλασσα από το δεξαμενόπλοιο «FSO Safer», προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές, και μάλιστα τέσσερις φορές μεγαλύτερες από την αντίστοιχη πετρελαιοκηλίδα του «Exxon Valdez» το 1989, προειδοποιούν τα Ηνωμένα Έθνη.
Ο χρόνος εξαντλείται προκειμένου να αποτραπεί μια «επικείμενη περιβαλλοντική, οικονομική και ανθρωπιστική καταστροφή» από το δεξαμενόπλοιο που βρίσκεται προσαραγμένο κοντά στην Υεμένη, τονίζει η κ. Inger Andersen, επικεφαλής του Προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών.
Τόσο τα Ηνωμένα Έθνη όσο και εμπειρογνώμονες περιβαλλοντικών ζητημάτων εδώ και χρόνια κάνουν λόγο για μια «πλωτή βόμβα», που θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικολογική κρίση σε περίπτωση διαρροής 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου από τις 34 δεξαμενές του πλοίου.
Η Αμερικανίδα πρέσβης στα Ηνωμένα Έθνη, Kelly Craft, επισημαίνει ότι η όποια προσπάθεια καθαρισμού και περιορισμού τυχόν πετρελαιοκηλίδας δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή. Ενδεχόμενη καταστροφή θα έχει και οικονομικές επιπτώσεις για περίπου 1,6 εκατ. πολίτες της Υεμένης, αναφέρει ο κ. Mark Lowcock, Ηumanitarian Αffairs Chief των Ηνωμένων Εθνών, προσθέτοντας ότι «κάθε αλιευτική κοινότητα κατά μήκος των δυτικών ακτών της Υεμένης μπορεί να δει τη ζωή της να καταρρέει».
A spill from the decaying oil tanker, SAFER, off the #Yemen coast could directly affect 1.6 million Yemenis – many of whom already depend on humanitarian aid. I briefed the UN Security Council on the situation. The UN remains ready to address the problem: https://t.co/tP94gojQKn pic.twitter.com/zBsGVekV5h
— Mark Lowcock (@UNReliefChief) July 15, 2020
Σημειώνεται ότι οι κοινότητες αυτές ήδη χρειάζονται άμεση ανθρωπιστική βοήθεια λόγω των εχθροπραξιών που επικρατούν στην περιοχή τα τελευταία χρόνια. Το 2014, σιίτες αντάρτες Χούτι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, προσπάθησαν να ανατρέψουν τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση, καταλαμβάνοντας την πρωτεύουσα Σαναά.
Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1974, είναι αρκετά χρόνια εγκαταλελειμμένο και έχει επιθεωρηθεί αρκετές φορές από τα Ηνωμένα Έθνη. Ωστόσο βρίσκεται αγκυροβολημένο σε περιοχή με έντονη την παρουσία των στρατευμάτων των Χούτι, τα οποία παρεμποδίζουν την πρόσβαση. Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα ο Μάικ Πομπέο, υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, καταδίκασε τις ενέργειες των ανταρτών.
Φωτό: Abedin Taherkenareh/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ