
Σε έναν κόσμο που έμαθε να πορεύεται πια με το «work from home», κάποιες καθημερινές συνήθειες-απολαύσεις, όπως ο take away καφές από το καφέ της γειτονιάς, αποτελούν μάλλον παρελθόν.
Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση καφέ στο σπίτι έχει αυξηθεί, σε καμία περίπτωση η κατανάλωση αυτή δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες στην παγκόσμια ζήτηση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, η παγκόσμια κατανάλωση καφέ θα υποχωρήσει φέτος για πρώτη φορά από το 2011. Η εκτίμηση αυτή προφανώς δεν εκπλήσσει κανέναν, δεδομένου ότι, για αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα, πολλά εστιατόρια και καφετέριες, που αντιπροσωπεύουν το 25% της ζήτησης, παρέμειναν κλειστά.
Δημοσίευμα του Bloomberg αποτυπώνει τη νέα, σκληρή πραγματικότητα για την εστίαση, σημειώνοντας ότι, παρά τη σταδιακή επαναλειτουργία των οικονομιών, η πλειοψηφία των καταναλωτών εκφράζουν τους φόβους τους για να κάνουν ό,τι πριν από την κορονοκρίση θεωρούνταν απόλυτα φυσιολογικό: έναν καφέ ή φαγητό με φίλους.
Εάν οι εκτιμήσεις του αμερικανικού υπουργείου επιβεβαιωθούν και η ζήτηση για καφέ δεν ανακάμψει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, τότε ο αντίκτυπος θα είναι καθοριστικός για περίπου 125 εκατ. ανθρώπους, οι οποίοι άμεσα ή έμμεσα εξαρτώνται οικονομικά από τον καφέ. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Bloomberg, που επικαλείται στοιχεία της Citigroup, τα futures καφέ αράμπικα ίσως υποχωρήσουν κατά 10% το β΄ εξάμηνο, στα 90 cents της λίρας. Στο μεταξύ, ο Διεθνής Οργανισμός Καφέ υπογραμμίζει τον κίνδυνο αύξησης της παιδικής εργασίας σε περιοχές καλλιέργειας καφέ, καθώς η φτώχεια λαμβάνει δραματικές διαστάσεις.
Βέβαια, υπάρχει και η θετική πλευρά των πραγμάτων: στην Ασία, την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά καφέ, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της ζήτησης, ενώ το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας βλέπει αύξηση της ζήτησης καφέ το επόμενο έτος.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως η πανδημία έχει επηρεάσει και μία από τις καθημερινές μας συνήθειες: τον καφέ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ