
Ανησυχητική αύξηση περιστατικών πειρατείας στα ύδατα της Δυτικής Αφρικής για το H1 του 2020 κατέγραψε το International Maritime Bureau (IMB). Σύμφωνα με την έκθεση της 14ης Ιουλίου του IMB, ο συνολικός αριθμός των ναυτικών που είτε υπήρξαν θύματα ομηρίας είτε απήχθησαν κατά το H1 ανήλθε σε 77.
Ωστόσο, ακόμα πιο ανησυχητικό από αυτόν τον αριθμό είναι το γεγονός ότι πάνω από το 90% των παγκόσμιων απαγωγών του α΄ εξαμήνου έλαβαν χώρα στον Κόλπο της Γουινέας. Ενδεικτικά, 49 ναυτικοί απήχθησαν από πειρατές, ενώ πολλοί από αυτούς έμειναν αιχμάλωτοι στην ξηρά μέχρι και για έξι εβδομάδες.
Ο ολοένα αυξανόμενος κίνδυνος περιστατικών πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέας έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα στις ζωές των ναυτικών, οι οποίοι ήδη διανύουν μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας του Covid-19 και της αδυναμίας για αλλαγές πληρωμάτων. Εάν στην εξίσωση προστεθούν και οι ληστρικές επιθέσεις για το H1 του 2020, τότε ο συνολικός αριθμός παγκόσμιων επιθέσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία του IMB, ανέρχεται σε 98.
Με αφορμή το report του, το IMB έκανε έκκληση προς όλα τα πλοία τα οποία διασχίζουν τον Κόλπο της Γουινέας να ενημερώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα σε περίπτωση πιθανής πειρατικής ή ληστρικής επίθεσης, προκειμένου το IMB να μπορέσει να επικοινωνήσει εγκαίρως με τις αρμόδιες αρχές.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθυντής του IMB, Michael Howlett, «πρέπει να αλλάξουμε την αναλογία ρίσκου-αμοιβής για τους πειρατές που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο της Γουινέας. Χωρίς κατάλληλους αποτρεπτικούς μηχανισμούς, οι πειρατές και οι ένοπλοι ληστές θα γίνουν πιο αδίστακτοι και πιο φιλόδοξοι, αυξάνοντας έτσι την απειλή προς τους ναυτικούς».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ