
Σε αναδιοργάνωση των βασικών δραστηριοτήτων παραγωγής του (μετατροπή πετρελαίου και φυσικού αερίου στα τελικά προϊόντα) σκοπεύει να προβεί ο ενεργειακός κολοσσός Saudi Aramco. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της αναπτυξιακής της στρατηγικής, ενώ στόχος του σαουδαραβικού κολοσσού είναι η ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης έως τα τέλη του 2020.
Παράλληλα, η Saudi Aramco ανέφερε ότι η αναδιοργάνωση θα κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις άξονες ως εξής:
• Καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του διυλισμού
• Εμπορία, λιανικές πωλήσεις και λιπαντικά
• Χημικά προϊόντα, ρεύμα και αγωγοί
• Διανομή και τερματικοί σταθμοί
Όπως δήλωσε και εκπρόσωπος της Saudi Aramco, σύμφωνα με το Reuters, «αυτή η αναδιοργάνωση αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ήδη υφιστάμενων διαδικασιών μετατροπής πετρελαίου και φυσικού αερίου, ενώ δεν αποτελεί θεμελιώδη αλλαγή για τη συνολική επιχειρηματική της δομή.
Σημειώνεται ότι η Saudi Aramco, ως η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου παγκοσμίως, παράγει περίπου 8,5 εκατ. βαρέλια αργού την ημέρα, ενώ εξάγει 6 εκατ. από αυτά.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, ο ενεργειακός κολοσσός προσβλέπει στην αύξηση της διυλιστικής του ικανότητας, τόσο στη Σαουδική Αραβία όσο και στο εξωτερικό, στα 8-10 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Μέχρι στιγμής, η διυλιστική ικανότητα της Aramco ανέρχεται στα 5 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσδοκά σε επέκταση στις κινεζικές αγορές, ενώ τον Ιούνιο προχώρησε στην εξαγορά του 70% των μετοχών της SABIC, της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας πετροχημικών παγκοσμίως.
Φωτό: SAUDI ARAMCO/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ