
Εντατικοποίηση των ελέγχων σε προϊόντα κρέατος, θαλασσινών τροφίμων και άλλων προϊόντων προς αποφυγή της εξάπλωσης του Covid-19 παρατηρείται σε πολλά από τα κύρια λιμάνια της Κίνας, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg.
Oι εκτεταμένοι έλεγχοι έχουν δημιουργήσει καθυστερήσεις στη ροή εμπορευμάτων αλλά και συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια αυτά. Τα κινεζικά τελωνεία συνήθως ολοκληρώνουν τους ελέγχους προϊόντων εντός τριών ημερών. Ωστόσο, οι νέοι έλεγχοι έχουν πλέον αυξήσει αυτό το χρονικό διάστημα σε δέκα ημέρες.
Η Κίνα ξεκίνησε τους εκτεταμένους ελέγχους στα εισαγόμενα τρόφιμα τον περασμένο μήνα, προκειμένου να διασφαλίσει τη δημόσια υγεία, μετά την ανίχνευση κορονοϊού σε εισαγόμενες ποσότητες σολομού.
Οι διαρκείς και λεπτομερείς έλεγχοι, σε συνδυασμό με τον μεγάλο όγκο κατεψυγμένων τροφίμων που κατέφθασαν στα κινεζικά λιμάνια τον Ιούλιο, έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης, ανέφερε στο Bloomberg αξιωματούχος του Υπουργείου Εμπορίου της Κίνας.
Μέχρι στιγμής έχουν ελεγχθεί 227.934 δείγματα κατεψυγμένων τροφίμων, σε έξι από τα οποία βρέθηκαν ίχνη του Covid-19. Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της κινεζικής εταιρείας Bric Agriculture Group, Lin Guofa, το Πεκίνο έχει καταφέρει να μειώσει ριζικά την εξάπλωση του ιού, ενώ οι έλεγχοι θα συμβάλουν στο να αποτραπεί νέο ξέσπασμα.
Παρ’ όλα αυτά, αν και η Κίνα έχει ανάγκη από εισαγωγές κρέατος, οι συνεχείς και εξονυχιστικοί έλεγχοι ενδεχομένως να αποτρέψουν πολλούς από τους εξαγωγείς από το να πουλήσουν τα τρόφιμά τους στο ασιατικό κράτος. Όπως δήλωσε ο κ. Guofa, «σίγουρα οι εκτελωνισμοί απαιτούν περισσότερο χρόνο. Επιπλέον, οι αγοραστές δεν είναι πλέον τόσο πρόθυμοι να εισάγουν, λόγω των πιθανών ρίσκων, ενώ οι εξαγωγείς πιθανώς να αποφασίσουν να μην εξάγουν λόγω των αυστηρών ελέγχων».
Φωτό: Stringer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ