
Σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει το νηολόγιο του Παναμά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (AMP). Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η AMP, το παναμέζικο νηολόγιο κατέγραψε αύξηση στον στόλο του κατά 4,1% την πρώτη χρονιά κατά την οποία η νέα διοίκηση έχει αναλάβει τα καθήκοντά της. Σημειώνεται ότι η νέα διοίκηση ανέλαβε τα καθήκοντά της το 2019 και θα τα ολοκληρώσει το 2024.
Κατά τη διάρκεια του έτους, ο στόλος των πλοίων που φέρουν τη σημαία του Παναμά αυξήθηκε κατά 8,5 εκατ. τόνους. Από αυτά τα πλοία, το ένα τρίτο είναι νεότευκτα και χρηματοδοτούμενα από διεθνείς τράπεζες, γεγονός που αποδεικνύει την προθυμία των τραπεζών αυτών να επενδύσουν στον Παναμά ως ναυτιλιακό κέντρο.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο General Director ‒ Merchant Marine, Panama Maritime Authority, Rafael Cigarruista, «το νηολόγιο του Παναμά προέβη σε αλλαγή διοίκησης και ξεκινά να ενισχύει τις επιχειρήσεις του, με σκοπό την ενίσχυση της θέσης του, λαμβάνοντας καινοτόμα μέτρα». Ο κ. Cigarruista πρόσθεσε ότι στο νηολόγιο του Παναμά είναι εγγεγραμμένα 8.332 πλοία, γεγονός που το καθιστά το μεγαλύτερο σε όρους αριθμού πλοίων. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα από τα πλοία του παναμέζικου νηολογίου είναι bulk carriers.
Τέλος, o κ. Cigarruista τόνισε πως ο μακροπρόθεσμος στόχος του νηολογίου είναι η προσθήκη νέων πλοίων και η διατήρηση του απαραίτητου αριθμού αυτών για την κάλυψη του χαμένου εδάφους των περασμένων ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ