
To κοβάλτιο, το λίθιο, το μαγγάνιο και ο γραφίτης, φορτία τα οποία προσώρας δεν μεταφέρονται σε μεγάλες ποσότητες, ίσως παρουσιάζουν μεγάλες προοπτικές για την αγορά των dry, σημειώνει με νέα έρευνά της η UNCTAD.
Καθώς η ζήτηση για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται διαρκώς λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και των διαταραχών της αγοράς πετρελαίου, η ζήτηση για τη μεταφορά αυτών των υλικών αποτελεί ευκαιρία για τα bulkers.
Η κ. Pamela Coke-Hamilton, διευθύντρια διεθνούς εμπορίου της UNCTAD, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι εναλλακτικές μορφές ενέργειας όπως ηλεκτρικές μπαταρίες κερδίζουν έδαφος, καθώς οι επενδυτές εκφράζουν τις ανησυχίες τους για το μέλλον του πετρελαίου. Η ίδια συμπληρώνει ότι η αύξηση της ζήτησης για τέτοιες πρώτες ύλες θα δημιουργήσει ευκαιρίες για χώρες οι οποίες εμπορεύονται τέτοιου είδους υλικά.
Μάλιστα, σε πρόσφατη έρευνά του, το International Energy Agency (IEA) αναφέρει ότι τα παγκόσμια αποθέματα ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν 36% ετησίως και θα ανέλθουν στα 245 εκατ. το 2030. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΑ, το 2019 πουλήθηκαν περίπου 19 kilotons (kt) κοβαλτίου, 17 kt λιθίου, 22 kt μαγγανίου και 65 kt νικελίου. Στο μετριοπαθές σενάριο του ΙΕΑ, έως το 2030 η ετήσια ζήτηση για κοβάλτιο, λίθιο και μαγγάνιο θα ανέλθει σε 180 kt, 185 kt και 177 kt αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα κοβαλτίου, ενώ ακολουθούν Αυστραλία και Κούβα. Από την άλλη, Χιλή, Βολιβία και Αργεντινή συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες ποσότητες λιθίου, ενώ Τουρκία, Κίνα και Βραζιλία συγκεντρώνουν αντίστοιχα το 31%, το 25% και το 24% των παγκόσμιων αποθεμάτων γραφίτη.
«Καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε ηλεκτρικά οχήματα, η ζήτηση για επαναφορτιζόμενες μπαταρίες αυξάνεται επίσης», σημειώνει η UNCTAD και προσθέτει: «Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά κοβαλτίου έχει επεκταθεί σημαντικά, και μάλιστα ξεπέρασε τους 100.000 τόνους το 2017, ενώ το 2018 η ζήτηση αυξήθηκε κατά 25%, στους 125.000 τόνους».
Φωτό: U_np3ufnfe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ