
Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί, σύμφωνα με τον IMO, στην προσπάθεια που γίνεται στο Μπανγκλαντές για πιο οικολογικές και ασφαλέστερες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνάντησης σχετικά με το project «Safe and Environmentally Sound Ship Recycling in Bangladesh-Phase II» (SENSREC), εκπρόσωποι του IMO και των κυβερνήσεων Νορβηγίας και Μπανγκλαντές συσκέφθηκαν διαδικτυακά, προκειμένου να συζητήσουν περί του ζητήματος και να επεκτείνουν τη συνεργασία τους.
Μεταξύ των δράσεων για τη βελτίωση των ανακυκλώσεων πλοίων στο Μπανγκλαντές είναι η εκπαίδευση των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανακυκλώσεις πλοίων, η προώθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων, καθώς και η δημιουργία εγκατάστασης για τη διαχείριση, την αποθήκευση και την απόρριψη επικίνδυνων για το περιβάλλον αποβλήτων (TSDF). Σύμφωνα με τον IMO, η κυβέρνηση της χώρας της Νότιας Ασίας έχει ήδη προβεί σε διεξαγωγή των απαραίτητων μελετών για την ανάπτυξη της εν λόγω εγκατάστασης, κάτι που αποδεικνύει τη δέσμευση του Μπανγκλαντές προς τους στόχους της συνεργασίας.
Παράλληλα, η υιοθέτηση περιβαλλοντικά φιλικότερων πρακτικών στον τομέα της ανακύκλωσης πλοίων αποτελεί βασική προϋπόθεση για την πρόσβαση του Μπανγκλαντές στη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αναφορικά με τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Κατά τη διαδικτυακή συνάντηση, οι εκπρόσωποι του IMO και των κυβερνήσεων Νορβηγίας και Μπανγκλαντές συζήτησαν και το κατά πόσο η πανδημία του Covid-19 έχει επηρεάσει την πρόοδο του project, καθώς και ποια μέτρα θα μπορούσαν να μετριάσουν τις επιπτώσεις του κορονοϊού. Η πρέσβης της Νορβηγίας στο Μπανγκλαντές, Sidsel Bleken, τόνισε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι το Μπανγκλαντές έχει κάνει σημαντικά βήματα προς την επίτευξη του στόχου, ενώ εξέφρασε και την ελπίδα της ότι η χώρα θα μπορέσει να συμμετάσχει στη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ το 2023.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ