
Η Επιτροπή του Paris MoU παρουσίασε πρόσφατα την επικαιροποιημένη Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα για το 2019, αναφορικά με τις επιδόσεις των σημαιών κρατών (flag states), καθώς και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών.
Οι λίστες περιλαμβάνουν τις σημαίες των κρατών ανάλογα με το επίπεδο της ποιότητάς τους μετά τις επιθεωρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές. Η κατάταξη των flag states στην κάθε λίστα βασίζεται στον αριθμό των επιθεωρήσεων και των κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε ένα διάστημα τριών ετών (2017-2019).
Η Λευκή Λίστα του Paris MoU περιλαμβάνει σημαίες κρατών με συνεχώς μειωμένο ρυθμό κράτησης. Όπως έχει προκύψει από τις επικαιροποιημένες λίστες, 41 σημαίες εντάσσονται στη Λευκή Λίστα, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Κύπρος, ο Παναμάς, οι Νήσοι Μάρσαλ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, το Ιsle of Man (UK), η Λιβερία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Δανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Βέλγιο, η Κίνα, η Μάλτα, η Ιαπωνία, η Κροατία, η Τουρκία κ.ά. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 20ή θέση, συγκριτικά με την 23η θέση στην οποία βρισκόταν την προηγούμενη φορά.
Η Γκρι Λίστα του Paris MoU περιλαμβάνει 16 σημαίες, μεταξύ των οποίων οι σημαίες της Σαουδικής Αραβίας, της Αλγερίας, του Καζακστάν, της Ταϊλάνδης, της Αιγύπτου, του Ιράν, του Μαρόκου, της Ινδίας, του Βανουάτου κ.ά.
Η Μαύρη Λίστα περιέχει 13 σημαίες των εξής κρατών: Παλάου, Τυνησία, Νήσοι Κουκ, Μπελίζ, Σιέρα Λεόνε, Αλβανία, Άγιος Χριστόφορος και Νέβις, Μολδαβία, Τανζανία, Ουκρανία, Κομόρες, Τόγκο και Μογγολία.
Συγκριτικά με τις αντίστοιχες λίστες του 2018, οι σημαίες των κρατών που κατατάσσονται στη Λευκή Λίστα του Paris MoU του 2019 παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Από την άλλη, οι σημαίες των κρατών που κατατάσσονται στη Γκρι Λίστα του Paris MoU του 2019 είναι μειωμένες κατά δύο σε σχέση με τα δεδομένα του 2018, ενώ η Μαύρη Λίστα περιλαμβάνει μία σημαία λιγότερη.
Παρακάτω παρατίθενται οι επικαιροποιημένες λίστες του Paris MoU:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ