
H Αυστραλία έχει τη δυναμική να επιστρέψει στην ασιατική αγορά προμήθειας σιταριού το εμπορικό έτος 2020-2021, το οποίο ξεκινά τον επόμενο Οκτώβριο και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς αναμένονται ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για τις καλλιέργειες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Αυστραλία απώλεσε σημαντικό μέρος του μεριδίου της στις εισαγωγές σιταριού της νοτιοανατολικής Ασίας, κυρίως λόγω της ξηρασίας και της συνεπακόλουθης αύξησης της τιμής του εμπορεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η Ινδονησία παραδοσιακά εισήγαγε περίπου 4 εκατ. τόνους αυστραλιανού σιταριού, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 1 εκατ. το 2019.
Αυστραλοί εξαγωγείς πασχίζουν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, ωστόσο το έργο τους μόνο εύκολο δεν θεωρείται. Σύμμαχός τους βέβαια τα χαμηλά κόστη μεταφοράς, η χαμηλή φορολογία και οι περιορισμοί εξαγωγών από άλλες χώρες.
Οι προσπάθειες της Καμπέρα διαφαίνεται πως θα επηρεάσουν τα Supramaxes, όπως εξηγεί το S&P Platts. Τα κόστη μεταφοράς για τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια μέσω μεγαλύτερων πλοίων υπόκεινται συνήθως σε υψηλή μεταβλητότητα λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων. Συνεπώς, το γεγονός ότι η Αυστραλία βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση σε κύριους αγοραστές της Ασίας σε σχέση με άλλες εξαγωγικές χώρες σιτηρών τής προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ενώ οι ναύλοι για μεταφορά σιταριού τον Αύγουστο από τη Μαύρη Θάλασσα στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $4/τόνο τον Ιούνιο, οι αντίστοιχοι για μεταφορά από τη Δυτική Αυστραλία στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $2/τόνο, σύμφωνα με στοιχεία του S&P Platts.
Σε περίπτωση που το ράλι της ναυλαγοράς των bulk carriers συνεχιστεί έως και τα τέλη του χρόνου, οπότε και ξεκινούν οι αποστολές σιταριού της νέας συγκομιδής στην Αυστραλία, οι προοπτικές για την ανάκαμψη των προμηθειών στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας φαντάζουν αρκετά αισιόδοξες.
Φωτό: Christo Anestev/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ