
H Αυστραλία έχει τη δυναμική να επιστρέψει στην ασιατική αγορά προμήθειας σιταριού το εμπορικό έτος 2020-2021, το οποίο ξεκινά τον επόμενο Οκτώβριο και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς αναμένονται ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για τις καλλιέργειες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Αυστραλία απώλεσε σημαντικό μέρος του μεριδίου της στις εισαγωγές σιταριού της νοτιοανατολικής Ασίας, κυρίως λόγω της ξηρασίας και της συνεπακόλουθης αύξησης της τιμής του εμπορεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η Ινδονησία παραδοσιακά εισήγαγε περίπου 4 εκατ. τόνους αυστραλιανού σιταριού, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 1 εκατ. το 2019.
Αυστραλοί εξαγωγείς πασχίζουν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, ωστόσο το έργο τους μόνο εύκολο δεν θεωρείται. Σύμμαχός τους βέβαια τα χαμηλά κόστη μεταφοράς, η χαμηλή φορολογία και οι περιορισμοί εξαγωγών από άλλες χώρες.
Οι προσπάθειες της Καμπέρα διαφαίνεται πως θα επηρεάσουν τα Supramaxes, όπως εξηγεί το S&P Platts. Τα κόστη μεταφοράς για τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια μέσω μεγαλύτερων πλοίων υπόκεινται συνήθως σε υψηλή μεταβλητότητα λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων. Συνεπώς, το γεγονός ότι η Αυστραλία βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση σε κύριους αγοραστές της Ασίας σε σχέση με άλλες εξαγωγικές χώρες σιτηρών τής προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ενώ οι ναύλοι για μεταφορά σιταριού τον Αύγουστο από τη Μαύρη Θάλασσα στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $4/τόνο τον Ιούνιο, οι αντίστοιχοι για μεταφορά από τη Δυτική Αυστραλία στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $2/τόνο, σύμφωνα με στοιχεία του S&P Platts.
Σε περίπτωση που το ράλι της ναυλαγοράς των bulk carriers συνεχιστεί έως και τα τέλη του χρόνου, οπότε και ξεκινούν οι αποστολές σιταριού της νέας συγκομιδής στην Αυστραλία, οι προοπτικές για την ανάκαμψη των προμηθειών στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας φαντάζουν αρκετά αισιόδοξες.
Φωτό: Christo Anestev/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ