
Η μεγάλη κρίση του κορονοϊού επανέφερε τον δημόσιο διάλογο για το ενδεχόμενο μιας απο-παγκοσμιοποίησης και της στροφής στην εγχώρια παραγωγή. Δεν προκαλεί βέβαια καμία απορία το γεγονός ότι οι μεγάλοι επικριτές της παγκοσμιοποίησης αισθάνονται δικαίωση μπροστά σε όλα όσα εκτυλίσσονται λόγω της πανδημίας.
Με μήνυμά του από την ιστοσελίδα της εταιρείας, ο CEO της DHL Express, John Pearson, επιχειρεί να σκιαγραφήσει το τι μέλλει γενέσθαι στην παγκόσμια συνδεσιμότητα και στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο κ. Pearson τονίζει ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας σφοδρής κρίσης, ίσως μεγαλύτερης από αυτήν του 2008, καθώς το εμπόριο συρρικνώνεται, όπως και οι κεφαλαιακές ροές, ενώ εκτιμάται ότι οι ξένες άμεσες επενδύσεις θα μειωθούν 30-40% το 2020-2021.
Σε ό,τι αφορά τις αερομεταφορές, σημειώνει ότι φέτος η επιβατική κίνηση θα μειωθεί κατά 1,5 δισ. επιβάτες. Ο επικεφαλής της DHL Express θεωρεί ότι, παρά τις απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την παγκόσμια οικονομία φέτος, δεν θα καταγραφεί μια μαζική και μόνιμη μείωση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας μετά την κρίση. «Θεωρώ ότι η παγκοσμιοποίηση θα επανέλθει. Ακόμη και τα πλέον απαισιόδοξα σενάρια δεν περιλαμβάνουν κατάρρευση του εμπορίου ή των κεφαλαιακών ροών», επισημαίνει ο κ. Pearson και προσθέτει: «Η πανδημία σε πολλά μέρη κατέστησε ιδιαίτερα σαφές πόσο σημαντική είναι η παγκοσμιοποίηση για το οικονομικό και κοινωνικό μας “ανοσοποιητικό σύστημα”».
Εταιρείες με διεθνή προσανατολισμό αντεπεξέρχονται καλύτερα στην κρίση σε σχέση με εταιρείες με αποκλειστικά εγχώρια έκθεση, καθώς οι πρώτες είναι περισσότερο ευέλικτες. Ο κ. Pearson εκφράζει την άποψη ότι οι εκκλήσεις για εστίαση στην εγχώρια παραγωγή και στην επανεθνικοποίηση των οικονομιών είναι λανθασμένες και συμπληρώνει ότι στο άμεσο μέλλον οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα χρειαστούν μεγαλύτερη διαφοροποίηση και συνεπώς μεγαλύτερη παγκοσμιοποίηση. Ο παγκόσμιος καταμερισμός εργασίας παραμένει ζωτικής σημασίας για την ευημερία, σημειώνει ακόμη.
Τέλος, ο ίδιος αναφέρεται στα μέτρα εμπορικού προστατευτισμού που είχαν επιβληθεί από πολλές χώρες στις εισαγωγές φαρμάκων, τονίζοντας ότι οι περιορισμοί στην ελεύθερη διακίνηση τέτοιων αγαθών, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, δημιουργούν στρεβλώσεις για τα εθνικά συστήματα υγείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ