
Η μεγάλη κρίση του κορονοϊού επανέφερε τον δημόσιο διάλογο για το ενδεχόμενο μιας απο-παγκοσμιοποίησης και της στροφής στην εγχώρια παραγωγή. Δεν προκαλεί βέβαια καμία απορία το γεγονός ότι οι μεγάλοι επικριτές της παγκοσμιοποίησης αισθάνονται δικαίωση μπροστά σε όλα όσα εκτυλίσσονται λόγω της πανδημίας.
Με μήνυμά του από την ιστοσελίδα της εταιρείας, ο CEO της DHL Express, John Pearson, επιχειρεί να σκιαγραφήσει το τι μέλλει γενέσθαι στην παγκόσμια συνδεσιμότητα και στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ο κ. Pearson τονίζει ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας σφοδρής κρίσης, ίσως μεγαλύτερης από αυτήν του 2008, καθώς το εμπόριο συρρικνώνεται, όπως και οι κεφαλαιακές ροές, ενώ εκτιμάται ότι οι ξένες άμεσες επενδύσεις θα μειωθούν 30-40% το 2020-2021.
Σε ό,τι αφορά τις αερομεταφορές, σημειώνει ότι φέτος η επιβατική κίνηση θα μειωθεί κατά 1,5 δισ. επιβάτες. Ο επικεφαλής της DHL Express θεωρεί ότι, παρά τις απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την παγκόσμια οικονομία φέτος, δεν θα καταγραφεί μια μαζική και μόνιμη μείωση της παγκόσμιας συνδεσιμότητας μετά την κρίση. «Θεωρώ ότι η παγκοσμιοποίηση θα επανέλθει. Ακόμη και τα πλέον απαισιόδοξα σενάρια δεν περιλαμβάνουν κατάρρευση του εμπορίου ή των κεφαλαιακών ροών», επισημαίνει ο κ. Pearson και προσθέτει: «Η πανδημία σε πολλά μέρη κατέστησε ιδιαίτερα σαφές πόσο σημαντική είναι η παγκοσμιοποίηση για το οικονομικό και κοινωνικό μας “ανοσοποιητικό σύστημα”».
Εταιρείες με διεθνή προσανατολισμό αντεπεξέρχονται καλύτερα στην κρίση σε σχέση με εταιρείες με αποκλειστικά εγχώρια έκθεση, καθώς οι πρώτες είναι περισσότερο ευέλικτες. Ο κ. Pearson εκφράζει την άποψη ότι οι εκκλήσεις για εστίαση στην εγχώρια παραγωγή και στην επανεθνικοποίηση των οικονομιών είναι λανθασμένες και συμπληρώνει ότι στο άμεσο μέλλον οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα χρειαστούν μεγαλύτερη διαφοροποίηση και συνεπώς μεγαλύτερη παγκοσμιοποίηση. Ο παγκόσμιος καταμερισμός εργασίας παραμένει ζωτικής σημασίας για την ευημερία, σημειώνει ακόμη.
Τέλος, ο ίδιος αναφέρεται στα μέτρα εμπορικού προστατευτισμού που είχαν επιβληθεί από πολλές χώρες στις εισαγωγές φαρμάκων, τονίζοντας ότι οι περιορισμοί στην ελεύθερη διακίνηση τέτοιων αγαθών, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, δημιουργούν στρεβλώσεις για τα εθνικά συστήματα υγείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Τη δυνατότητα μιας πρώτης γνωριμίας με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είχε η Αμερικανίδα Πρέσβης Κίμπερλι Γκίλφοΐλ σε εκδήλωση που διοργάνωσε σήμερα το Propeller Club…

Το οριστικό σχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2026, κατέθεσαν σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης και ο υφυπουργός…

Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για…

Στη σύλληψη δύο αλλοδαπών για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών προχώρησαν στελέχη του γραφείου ασφαλείας του κεντρικού λιμεναρχείου Πειραιά επιβεβαιώνοντας την αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα…

Τη συμμαχία Maritime Association for Clean Seas (MACS), η οποία θα εστιάσει στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων σε όλη την αξιακή αλυσίδα της ναυτιλίας,…

Οι τεχνολογικοί γίγαντες Nvidia και Microsoft ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια και 5 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα στη νεοσύστατη εταιρεία που εξειδικεύεται στην…

Ένα από τα σημαντικότερα έργα αναβάθμισης του Λιμένα Θεσσαλονίκης εισέρχεται πλέον στη φάση υλοποίησης, καθώς η ΟΛΘ Α.Ε. και η «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΤΕΚΑΛ…

«Τρέχει» το ναυπηγικό πρόγραμμα Genesis Project της Neptune Lines, με δύο σημαντικά ορόσημα να λαμβάνουν πρόσφατα χώρα. Συγκεκριμένα, στα ναυπηγεία της Fujian Mawei Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ