
Την Τετάρτη 1η Ιουλίου, η Γερμανία ανέλαβε την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με κεντρικό σύνθημα «Μαζί. Να κάνουμε την Ευρώπη ξανά δυνατή». Ενώ η γερμανική προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα επικεντρωθεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον μετριασμό του αντικτύπου της κορονο-κρίσης, θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η καινοτομία θα βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο.
«Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι έτοιμη να υποστηρίξει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τους στόχους της», δήλωσε ο Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR). Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες στη Γερμανία και στην Ευρώπη θα πρέπει να υποστηριχτούν εμπράκτως, προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό – ιδιαίτερα κατά την κρίσιμη αυτή συγκυρία της πανδημίας.
Ο πρόεδρος της VDR δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τονίζοντας ότι «η οικονομία και οι πολίτες της Ευρώπης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το θαλάσσιο εμπόριο: η ναυτιλία προασπίζει την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, ακόμα και τώρα, σε περιόδους όπως αυτή του κορονοϊού». Ο κ. Hartmann σημειώνει ότι η Γερμανία θα πρέπει να «εκμεταλλευτεί» την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου προκειμένου να υπογραμμίσει την τεράστια σημασία της ναυτιλίας για μια δυνατή και ανεξάρτητη Ευρώπη. Αναφέρει δε ότι τέσσερα στα δέκα πλοία παγκοσμίως τα διαχειρίζονται ευρωπαϊκές εταιρείες και συμπληρώνει ότι χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Δανία αποτελούν από τα κορυφαία ναυτιλιακά κράτη στον κόσμο.
«Για να καταφέρει ο ναυτιλιακός κλάδος να ξεπεράσει τις επιπτώσεις της πανδημίας, πρέπει να του επιτραπεί να επωφεληθεί από εθνικά αλλά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης, όπως μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών στην επίσημη ιστοσελίδα του οργάνου εκπροσώπησης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το φλέγον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Hartmann επισημαίνει ότι «χρειαζόμαστε μια ΕΕ με ισχυρή διαπραγματευτική και διπλωματική ισχύ, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ σε παγκόσμια κλίμακα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ