
Στον διπλασιασμό των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ινδικό νηολόγιο, σε μόλις τρία χρόνια, φαίνεται πως στοχεύει η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, με μια νέα σειρά μέτρων που εντάσσονται στο εθνικό ινδικό πρόγραμμα «Make in India».
Σημειώνεται πως το ινδικό νηολόγιο είναι ιδιαίτερα αποδυναμωμένο, καθώς σήμερα αριθμεί μόλις 459 πλοία. Η συρρίκνωση του ινδικού νηολογίου οφείλεται, σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας της εθνικής σημαίας, λόγω του υψηλού κόστους διαχείρισης των πλοίων που τη φέρουν, αλλά και στην απουσία κινήτρων νηολόγησης των ινδικών συμφερόντων πλοίων στο ινδικό νηολόγιο.
Χαρακτηριστικό της έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ινδικού νηολογίου αποτελεί, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, το γεγονός ότι τα έξοδα διαχείρισης ενός πλοίου που εκτελεί πλόες στις ακτές της Ινδίας είναι, κατά μέσο όρο, 41% χαμηλότερα εάν το πλοίο φέρει ξένη σημαία, σε σχέση με το εάν έφερε την ινδική.
Ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, Mansukh Mandaviya, έχει ήδη απευθύνει έκκληση στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την υποστήριξη του ινδικού νηολογίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη λήψης άμεσων πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των πλοίων που φέρουν ήδη την ινδική σημαία, αλλά και για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων.
Η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, μάλιστα, φαίνεται πως στοχεύει στην ενδυνάμωση του εθνικού στόλου, χρησιμοποιώντας ως μοχλό πίεσης τα εθνικά φορτία της χώρας. Σύμφωνα με επίσημη στατιστική μελέτη της Reserve Bank of India, κατά το οικονομικό έτος 2018, το 92,9% του εμπορίου από και προς την Ινδία διεξήχθη από πλοία που είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια τρίτων κρατών, την ίδια στιγμή που ινδικές κρατικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα από $52 δισ. τον χρόνο για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων, από αλλοδαπές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ