
Στον διπλασιασμό των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ινδικό νηολόγιο, σε μόλις τρία χρόνια, φαίνεται πως στοχεύει η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, με μια νέα σειρά μέτρων που εντάσσονται στο εθνικό ινδικό πρόγραμμα «Make in India».
Σημειώνεται πως το ινδικό νηολόγιο είναι ιδιαίτερα αποδυναμωμένο, καθώς σήμερα αριθμεί μόλις 459 πλοία. Η συρρίκνωση του ινδικού νηολογίου οφείλεται, σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας της εθνικής σημαίας, λόγω του υψηλού κόστους διαχείρισης των πλοίων που τη φέρουν, αλλά και στην απουσία κινήτρων νηολόγησης των ινδικών συμφερόντων πλοίων στο ινδικό νηολόγιο.
Χαρακτηριστικό της έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ινδικού νηολογίου αποτελεί, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, το γεγονός ότι τα έξοδα διαχείρισης ενός πλοίου που εκτελεί πλόες στις ακτές της Ινδίας είναι, κατά μέσο όρο, 41% χαμηλότερα εάν το πλοίο φέρει ξένη σημαία, σε σχέση με το εάν έφερε την ινδική.
Ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, Mansukh Mandaviya, έχει ήδη απευθύνει έκκληση στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την υποστήριξη του ινδικού νηολογίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη λήψης άμεσων πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των πλοίων που φέρουν ήδη την ινδική σημαία, αλλά και για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων.
Η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, μάλιστα, φαίνεται πως στοχεύει στην ενδυνάμωση του εθνικού στόλου, χρησιμοποιώντας ως μοχλό πίεσης τα εθνικά φορτία της χώρας. Σύμφωνα με επίσημη στατιστική μελέτη της Reserve Bank of India, κατά το οικονομικό έτος 2018, το 92,9% του εμπορίου από και προς την Ινδία διεξήχθη από πλοία που είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια τρίτων κρατών, την ίδια στιγμή που ινδικές κρατικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα από $52 δισ. τον χρόνο για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων, από αλλοδαπές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ