
Στον διπλασιασμό των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο ινδικό νηολόγιο, σε μόλις τρία χρόνια, φαίνεται πως στοχεύει η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, με μια νέα σειρά μέτρων που εντάσσονται στο εθνικό ινδικό πρόγραμμα «Make in India».
Σημειώνεται πως το ινδικό νηολόγιο είναι ιδιαίτερα αποδυναμωμένο, καθώς σήμερα αριθμεί μόλις 459 πλοία. Η συρρίκνωση του ινδικού νηολογίου οφείλεται, σύμφωνα με ινδικά ΜΜΕ, στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας της εθνικής σημαίας, λόγω του υψηλού κόστους διαχείρισης των πλοίων που τη φέρουν, αλλά και στην απουσία κινήτρων νηολόγησης των ινδικών συμφερόντων πλοίων στο ινδικό νηολόγιο.
Χαρακτηριστικό της έλλειψης ανταγωνιστικότητας του ινδικού νηολογίου αποτελεί, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, το γεγονός ότι τα έξοδα διαχείρισης ενός πλοίου που εκτελεί πλόες στις ακτές της Ινδίας είναι, κατά μέσο όρο, 41% χαμηλότερα εάν το πλοίο φέρει ξένη σημαία, σε σχέση με το εάν έφερε την ινδική.
Ο Ινδός υπουργός Ναυτιλίας, Mansukh Mandaviya, έχει ήδη απευθύνει έκκληση στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την υποστήριξη του ινδικού νηολογίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη λήψης άμεσων πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των πλοίων που φέρουν ήδη την ινδική σημαία, αλλά και για την προσέλκυση ακόμα περισσότερων.
Η κυβέρνηση στο Νέο Δελχί, μάλιστα, φαίνεται πως στοχεύει στην ενδυνάμωση του εθνικού στόλου, χρησιμοποιώντας ως μοχλό πίεσης τα εθνικά φορτία της χώρας. Σύμφωνα με επίσημη στατιστική μελέτη της Reserve Bank of India, κατά το οικονομικό έτος 2018, το 92,9% του εμπορίου από και προς την Ινδία διεξήχθη από πλοία που είναι εγγεγραμμένα σε νηολόγια τρίτων κρατών, την ίδια στιγμή που ινδικές κρατικές εταιρείες δαπανούν περισσότερα από $52 δισ. τον χρόνο για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων, από αλλοδαπές διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ