
Ο στόχος του Ομάν να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου στη Μέση Ανατολή προχωρά, ύστερα από περισσότερα από επτά χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωση του σχεδίου από το σουλτανάτο, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Η Oman Tank Terminal Co. έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή οκτώ δεξαμενών για την αποθήκευση αργού για ένα νέο διυλιστήριο κοντά στην πόλη Duqm στην Αραβική Θάλασσα. Οι δεξαμενές αυτές θα αυξήσουν τη χωρητικότητα σε τουλάχιστον 25 εκατ. βαρέλια.
Το Ras Markaz Crude Oil Park αποτελεί εναλλακτική λύση για τις πετρελαϊκές εταιρείες και τους εξαγωγείς που επιθυμούν να αποφύγουν τα Στενά του Ορμούζ, καθώς εκεί έχουν σημειωθεί αρκετά επεισόδια τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των ιρανικών κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων. Η εγκατάσταση του Ομάν βρίσκεται περίπου 1.000 χλμ. από την υδάτινη οδό.
Ιράκ και Κουβέιτ, που αποτελούν συν-επενδυτές στο διυλιστήριο, διαβλέπουν στην Duqm ένα ελκυστικό μέρος για να αποθηκεύσουν το αργό τους έξω από τον Κόλπο, σύμφωνα με τον Alan Gelder, αντιπρόεδρο διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της Wood Mackenzie Ltd.
Η μίσθωση δεξαμενών θα παράσχει επιπλέον έσοδα για το Ομάν, καθώς η οικονομία του σουλτανάτου έχει πληγεί φέτος από τον κορονοϊό και την πτώση των τιμών του πετρελαίου. Το δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να αυξηθεί στο 17% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2020.
Το διυλιστήριο Duqm έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2021 και οι οκτώ δεξαμενές θα έχουν χωρητικότητα 5,7 εκατ. βαρέλια.
Με εξαίρεση το διυλιστήριο, το Ομάν επένδυσε περίπου 350 εκατ. δολάρια στο πρώτο στάδιο της ειδικής οικονομικής ζώνης Duqm, όπου βρίσκεται η Raz Markaz. Περίπου τα τρία τέταρτα χρηματοδοτήθηκαν από την Asian Infrastructure Investment Bank, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Κίνα.
Φωτό: Tannen Maury: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ