
Ο στόχος του Ομάν να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου στη Μέση Ανατολή προχωρά, ύστερα από περισσότερα από επτά χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωση του σχεδίου από το σουλτανάτο, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Η Oman Tank Terminal Co. έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή οκτώ δεξαμενών για την αποθήκευση αργού για ένα νέο διυλιστήριο κοντά στην πόλη Duqm στην Αραβική Θάλασσα. Οι δεξαμενές αυτές θα αυξήσουν τη χωρητικότητα σε τουλάχιστον 25 εκατ. βαρέλια.
Το Ras Markaz Crude Oil Park αποτελεί εναλλακτική λύση για τις πετρελαϊκές εταιρείες και τους εξαγωγείς που επιθυμούν να αποφύγουν τα Στενά του Ορμούζ, καθώς εκεί έχουν σημειωθεί αρκετά επεισόδια τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των ιρανικών κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων. Η εγκατάσταση του Ομάν βρίσκεται περίπου 1.000 χλμ. από την υδάτινη οδό.
Ιράκ και Κουβέιτ, που αποτελούν συν-επενδυτές στο διυλιστήριο, διαβλέπουν στην Duqm ένα ελκυστικό μέρος για να αποθηκεύσουν το αργό τους έξω από τον Κόλπο, σύμφωνα με τον Alan Gelder, αντιπρόεδρο διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της Wood Mackenzie Ltd.
Η μίσθωση δεξαμενών θα παράσχει επιπλέον έσοδα για το Ομάν, καθώς η οικονομία του σουλτανάτου έχει πληγεί φέτος από τον κορονοϊό και την πτώση των τιμών του πετρελαίου. Το δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να αυξηθεί στο 17% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2020.
Το διυλιστήριο Duqm έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2021 και οι οκτώ δεξαμενές θα έχουν χωρητικότητα 5,7 εκατ. βαρέλια.
Με εξαίρεση το διυλιστήριο, το Ομάν επένδυσε περίπου 350 εκατ. δολάρια στο πρώτο στάδιο της ειδικής οικονομικής ζώνης Duqm, όπου βρίσκεται η Raz Markaz. Περίπου τα τρία τέταρτα χρηματοδοτήθηκαν από την Asian Infrastructure Investment Bank, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Κίνα.
Φωτό: Tannen Maury: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ