
Ο στόχος του Ομάν να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου στη Μέση Ανατολή προχωρά, ύστερα από περισσότερα από επτά χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωση του σχεδίου από το σουλτανάτο, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Η Oman Tank Terminal Co. έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή οκτώ δεξαμενών για την αποθήκευση αργού για ένα νέο διυλιστήριο κοντά στην πόλη Duqm στην Αραβική Θάλασσα. Οι δεξαμενές αυτές θα αυξήσουν τη χωρητικότητα σε τουλάχιστον 25 εκατ. βαρέλια.
Το Ras Markaz Crude Oil Park αποτελεί εναλλακτική λύση για τις πετρελαϊκές εταιρείες και τους εξαγωγείς που επιθυμούν να αποφύγουν τα Στενά του Ορμούζ, καθώς εκεί έχουν σημειωθεί αρκετά επεισόδια τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των ιρανικών κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων. Η εγκατάσταση του Ομάν βρίσκεται περίπου 1.000 χλμ. από την υδάτινη οδό.
Ιράκ και Κουβέιτ, που αποτελούν συν-επενδυτές στο διυλιστήριο, διαβλέπουν στην Duqm ένα ελκυστικό μέρος για να αποθηκεύσουν το αργό τους έξω από τον Κόλπο, σύμφωνα με τον Alan Gelder, αντιπρόεδρο διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της Wood Mackenzie Ltd.
Η μίσθωση δεξαμενών θα παράσχει επιπλέον έσοδα για το Ομάν, καθώς η οικονομία του σουλτανάτου έχει πληγεί φέτος από τον κορονοϊό και την πτώση των τιμών του πετρελαίου. Το δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να αυξηθεί στο 17% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2020.
Το διυλιστήριο Duqm έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2021 και οι οκτώ δεξαμενές θα έχουν χωρητικότητα 5,7 εκατ. βαρέλια.
Με εξαίρεση το διυλιστήριο, το Ομάν επένδυσε περίπου 350 εκατ. δολάρια στο πρώτο στάδιο της ειδικής οικονομικής ζώνης Duqm, όπου βρίσκεται η Raz Markaz. Περίπου τα τρία τέταρτα χρηματοδοτήθηκαν από την Asian Infrastructure Investment Bank, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Κίνα.
Φωτό: Tannen Maury: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ