
Ο στόχος του Ομάν να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου στη Μέση Ανατολή προχωρά, ύστερα από περισσότερα από επτά χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωση του σχεδίου από το σουλτανάτο, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Η Oman Tank Terminal Co. έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή οκτώ δεξαμενών για την αποθήκευση αργού για ένα νέο διυλιστήριο κοντά στην πόλη Duqm στην Αραβική Θάλασσα. Οι δεξαμενές αυτές θα αυξήσουν τη χωρητικότητα σε τουλάχιστον 25 εκατ. βαρέλια.
Το Ras Markaz Crude Oil Park αποτελεί εναλλακτική λύση για τις πετρελαϊκές εταιρείες και τους εξαγωγείς που επιθυμούν να αποφύγουν τα Στενά του Ορμούζ, καθώς εκεί έχουν σημειωθεί αρκετά επεισόδια τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των ιρανικών κατασχέσεων δεξαμενόπλοιων. Η εγκατάσταση του Ομάν βρίσκεται περίπου 1.000 χλμ. από την υδάτινη οδό.
Ιράκ και Κουβέιτ, που αποτελούν συν-επενδυτές στο διυλιστήριο, διαβλέπουν στην Duqm ένα ελκυστικό μέρος για να αποθηκεύσουν το αργό τους έξω από τον Κόλπο, σύμφωνα με τον Alan Gelder, αντιπρόεδρο διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της Wood Mackenzie Ltd.
Η μίσθωση δεξαμενών θα παράσχει επιπλέον έσοδα για το Ομάν, καθώς η οικονομία του σουλτανάτου έχει πληγεί φέτος από τον κορονοϊό και την πτώση των τιμών του πετρελαίου. Το δημοσιονομικό έλλειμμα προβλέπεται να αυξηθεί στο 17% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος το 2020.
Το διυλιστήριο Duqm έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2021 και οι οκτώ δεξαμενές θα έχουν χωρητικότητα 5,7 εκατ. βαρέλια.
Με εξαίρεση το διυλιστήριο, το Ομάν επένδυσε περίπου 350 εκατ. δολάρια στο πρώτο στάδιο της ειδικής οικονομικής ζώνης Duqm, όπου βρίσκεται η Raz Markaz. Περίπου τα τρία τέταρτα χρηματοδοτήθηκαν από την Asian Infrastructure Investment Bank, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Κίνα.
Φωτό: Tannen Maury: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ