
Τα κράτη της Ασίας θέτουν σε ισχύ τα πλάνα τους για την έρευνα και την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων. Το τελευταίο διάστημα, οι τεχνολογίες αυτόνομων πλοίων βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Ιαπωνία και ορισμένα σκανδιναβικά κράτη. Ωστόσο, στο παιχνίδι φαίνεται πως έχει μπει τελευταία και η Νότια Κορέα, με την κυβέρνηση στη Σεούλ να επιστρατεύει μια κυβερνητική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη και την καθιέρωση τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Η ομάδα εργασίας της Σεούλ αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Υπουργείου Εμπορίου, του Υπουργείου Βιομηχανιών και Ενέργειας και του Υπουργείου Θαλάσσης και Αλιείας της Νότιας Κορέας. H ομάδα αυτή θα πραγματοποιήσει τις σχετικές έρευνες στο κρατικό ινστιτούτο Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering στη μητρόπολη Daejeon της Νότιας Κορέας, όπου κάποτε βρίσκονταν τα κεντρικά γραφεία του κορεατικού νηολογίου. Το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανάπτυξη και τις δοκιμές των τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων ανέρχεται στα $132 εκατ., ενώ το διάστημα που θα έχει στη διάθεσή της η ομάδα εργασίας είναι τα έξι έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν ήδη θέσει σε ισχύ τα δικά τους projects σχετικά με την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων, γεγονός που δίνει σημαντικό προβάδισμα στη Νότια Κορέα στον αγώνα για την πρωτοπορία ανάπτυξης των εν λόγω τεχνολογιών.
Η δραστηριοποίηση της Ασίας στον τομέα των αυτόνομων πλοίων συμπίπτει χρονικά με την αναστολή του πιο σημαντικού project αυτόνομου πλοίου της Ευρώπης. Το εν λόγω project έχει αναλάβει η νορβηγική εταιρεία Yara International, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα την αναστολή της ανάπτυξης του αυτόνομου πλοίου της «Yara Birkeland», λόγω της πανδημίας του Covid-19. Η εταιρεία δεν έχει προβεί σε νέα ενημέρωση σχετικά με την ημερομηνία ολοκλήρωσης του project.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ