
H Σαουδική Αραβία, o κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, προσανατολίζεται στην αύξηση του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου στο 15% έως το 2025, από 11,6% σήμερα, το υψηλότερο μερίδιο από τη δεκαετία του ’80, δήλωσε αναλυτής της JP Morgan στο πρακτορείο Reuters.
Σύμφωνα με την αμερικανική επενδυτική τράπεζα, ο OPEC και ο μεγαλύτερος παραγωγός του, η Σαουδική Αραβία, αναμένεται να δραστηριοποιηθούν προκειμένου να καλύψουν το κενό στην προσφορά πετρελαίου, καθώς οι επενδύσεις σε νέα έργα παραγωγής μαύρου χρυσού θα επηρεαστούν σημαντικά από τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου, εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού.
Το μερίδιο του OPEC στην παγκόσμια προσφορά πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί στο 40% έως το 2025, από περίπου 33% σήμερα.
Ενώ οι χώρες του OPEC πρόκειται να επωφεληθούν από τους μειωμένους προϋπολογισμούς εξορυκτικών επενδυτικών σχεδίων, η παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ δεν πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά έως το 2030 σε σύγκριση με το 2020. Η JP Morgan προβλέπει ότι η παραγωγή σχιστόλιθου στις ΗΠΑ θα ανέλθει στα 11 εκατ. βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2030, σε σύγκριση με 10,9 εκατ. bpd το 2020.
Σύμφωνα με τη Rystad Energy, οι παγκόσμιες δαπάνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο αναμένεται να μειωθούν στο χαμηλότερο επίπεδο 15 ετών, στα $383 δισ. φέτος, μειωμένες κατά 29% σε σύγκριση με το 2019.
Εάν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο δεν βελτιωθούν από τα χαμηλά επίπεδα του 2020, «τότε αυτό θα μείωνε το προσδοκώμενο επίπεδο προσφοράς το 2025 κατά περίπου 9 εκατ. βαρέλια την ημέρα, δημιουργώντας σαφή κίνδυνο αυστηρότερων αγορών εάν η ζήτηση αρχίσει να επιστρέφει προς την πορεία που ακολουθούσε πριν από την κρίση», ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) σε έκθεση τον περασμένο μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ