
Σημαντικά έχουν πληγεί οι εξαγωγές LNG της Αυστραλίας από την κορεσμένη προσφορά αλλά και την «παραλυμένη» ζήτηση ελέω της πανδημικής κρίσης. Μάλιστα δεκάδες έμφορτα πλοία αναμένουν πέριξ των ασιατικών λιμανιών για μέρες, καθώς οι Ασιάτες εισαγωγείς καθυστερούν τις παραλαβές.
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές μαύρου χρυσού αρχίζουν να ανακάμπτουν από τα ιστορικά χαμηλά που είχαν περιέλθει το προηγούμενο διάστημα, αναλυτές και traders σημειώνουν ότι τα χειρότερα έπονται για τη βιομηχανία φυσικού αερίου, καθώς η ζήτηση καταρρέει σε αγορές-κλειδιά της Ασίας. Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου στον κόσμο, πολλοί εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν έχουν ακόμη περιορίσει τις προμήθειές τους, δείγμα του ότι η επίπτωση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και πιο σοβαρή απ’ ό,τι στο πετρέλαιο.
Αναλυτές σημειώνουν ότι υπάρχει υπερπροσφορά στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, η οποία και εντατικοποιείται. Η υπερπροσφορά αυτή ερμηνεύεται εν μέρει από τους θερμότερους από τα κανονικά επίπεδα χειμερινούς μήνες και άρα από τη μειωμένη χρήση και τα αυξημένα αποθέματα, αλλά και από την έναρξη της λειτουργίας νέων projects.
Πέραν της υπερπροσφοράς, η κρίση τoυ Covid-19 ήρθε να δώσει ένα ακόμα χτύπημα στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας, οι οποίες σε αξία ανέρχονται κάθε χρόνο σε $50 δισ. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο, επτά λιγότερα φορτία εξήχθησαν από τη χώρα, καθώς Ασιάτες αγοραστές μείωσαν ή και καθυστέρησαν σημαντικά τις εισαγωγές τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Sydney Morning Herald, περίπου 41 LNG carriers έμφορτα από την Αυστραλία αναμένουν οδηγίες για τον τελικό τους προορισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι πλοίο που φόρτωσε LNG από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας και προοριζόταν για εκφόρτωση στην Ασία τελικά κατευθύνθηκε προς το Μεξικό, όντας παροπλισμένο για τρεις και πλέον εβδομάδες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ