
Σημαντικά έχουν πληγεί οι εξαγωγές LNG της Αυστραλίας από την κορεσμένη προσφορά αλλά και την «παραλυμένη» ζήτηση ελέω της πανδημικής κρίσης. Μάλιστα δεκάδες έμφορτα πλοία αναμένουν πέριξ των ασιατικών λιμανιών για μέρες, καθώς οι Ασιάτες εισαγωγείς καθυστερούν τις παραλαβές.
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές μαύρου χρυσού αρχίζουν να ανακάμπτουν από τα ιστορικά χαμηλά που είχαν περιέλθει το προηγούμενο διάστημα, αναλυτές και traders σημειώνουν ότι τα χειρότερα έπονται για τη βιομηχανία φυσικού αερίου, καθώς η ζήτηση καταρρέει σε αγορές-κλειδιά της Ασίας. Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου στον κόσμο, πολλοί εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν έχουν ακόμη περιορίσει τις προμήθειές τους, δείγμα του ότι η επίπτωση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και πιο σοβαρή απ’ ό,τι στο πετρέλαιο.
Αναλυτές σημειώνουν ότι υπάρχει υπερπροσφορά στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, η οποία και εντατικοποιείται. Η υπερπροσφορά αυτή ερμηνεύεται εν μέρει από τους θερμότερους από τα κανονικά επίπεδα χειμερινούς μήνες και άρα από τη μειωμένη χρήση και τα αυξημένα αποθέματα, αλλά και από την έναρξη της λειτουργίας νέων projects.
Πέραν της υπερπροσφοράς, η κρίση τoυ Covid-19 ήρθε να δώσει ένα ακόμα χτύπημα στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας, οι οποίες σε αξία ανέρχονται κάθε χρόνο σε $50 δισ. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο, επτά λιγότερα φορτία εξήχθησαν από τη χώρα, καθώς Ασιάτες αγοραστές μείωσαν ή και καθυστέρησαν σημαντικά τις εισαγωγές τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Sydney Morning Herald, περίπου 41 LNG carriers έμφορτα από την Αυστραλία αναμένουν οδηγίες για τον τελικό τους προορισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι πλοίο που φόρτωσε LNG από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας και προοριζόταν για εκφόρτωση στην Ασία τελικά κατευθύνθηκε προς το Μεξικό, όντας παροπλισμένο για τρεις και πλέον εβδομάδες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ