
Σημαντικά έχουν πληγεί οι εξαγωγές LNG της Αυστραλίας από την κορεσμένη προσφορά αλλά και την «παραλυμένη» ζήτηση ελέω της πανδημικής κρίσης. Μάλιστα δεκάδες έμφορτα πλοία αναμένουν πέριξ των ασιατικών λιμανιών για μέρες, καθώς οι Ασιάτες εισαγωγείς καθυστερούν τις παραλαβές.
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές μαύρου χρυσού αρχίζουν να ανακάμπτουν από τα ιστορικά χαμηλά που είχαν περιέλθει το προηγούμενο διάστημα, αναλυτές και traders σημειώνουν ότι τα χειρότερα έπονται για τη βιομηχανία φυσικού αερίου, καθώς η ζήτηση καταρρέει σε αγορές-κλειδιά της Ασίας. Σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετρελαίου στον κόσμο, πολλοί εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν έχουν ακόμη περιορίσει τις προμήθειές τους, δείγμα του ότι η επίπτωση θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη και πιο σοβαρή απ’ ό,τι στο πετρέλαιο.
Αναλυτές σημειώνουν ότι υπάρχει υπερπροσφορά στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, η οποία και εντατικοποιείται. Η υπερπροσφορά αυτή ερμηνεύεται εν μέρει από τους θερμότερους από τα κανονικά επίπεδα χειμερινούς μήνες και άρα από τη μειωμένη χρήση και τα αυξημένα αποθέματα, αλλά και από την έναρξη της λειτουργίας νέων projects.
Πέραν της υπερπροσφοράς, η κρίση τoυ Covid-19 ήρθε να δώσει ένα ακόμα χτύπημα στις εξαγωγές LNG της Αυστραλίας, οι οποίες σε αξία ανέρχονται κάθε χρόνο σε $50 δισ. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο, επτά λιγότερα φορτία εξήχθησαν από τη χώρα, καθώς Ασιάτες αγοραστές μείωσαν ή και καθυστέρησαν σημαντικά τις εισαγωγές τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Sydney Morning Herald, περίπου 41 LNG carriers έμφορτα από την Αυστραλία αναμένουν οδηγίες για τον τελικό τους προορισμό. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι πλοίο που φόρτωσε LNG από τη δυτική ακτή της Αυστραλίας και προοριζόταν για εκφόρτωση στην Ασία τελικά κατευθύνθηκε προς το Μεξικό, όντας παροπλισμένο για τρεις και πλέον εβδομάδες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ