
Η ESL Shipping ανακοίνωσε ότι το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου Μ/S Viikki τροφοδοτήθηκε στο Ράαχε της Φινλανδίας με 100% ανανεώσιμο υγροποιημένο βιοαέριο (LBG), προκειμένου να μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα για τη σουηδική εταιρεία χάλυβα SSAB. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που 100% ανανεώσιμο LBG χρησιμοποιείται για θαλάσσιες μεταφορές στη Φινλανδία. Το LBG μειώνει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως και 85% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Η φινλανδική εταιρεία προμήθειας καυσίμων Gasum προμήθευσε το πλοίο με βιοαέριο.
«Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ένα ακόμα ορόσημο στη μακρά συνέχεια επενδύσεων και δράσεων που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα των τελευταίων ετών. Η ESL Shipping δεσμεύεται να μειώσει τις εκπομπές και πιστεύουμε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι που έχουν τεθεί από τον κλάδο μας, ήτοι 50% μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2050, μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη χρήση ενός ευρέος φάσματος εναλλακτικών καυσίμων. Η συνεργασία μας με τη SSAB είναι μακροχρόνια και τώρα κάνουμε ένα νέο, σημαντικό βήμα προς τις θαλάσσιες μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα», δήλωσε ο Mikki Koskinen, διευθύνων σύμβουλος της ESL Shipping.
Η ευρύτερη εγκατάσταση βιοαερίου καθυστέρησε λόγω της σχετικά περιορισμένης διαθεσιμότητάς του. Σήμερα, ολοένα και περισσότερες εταιρείες διαβλέπουν την αξία της μείωσης των εκπομπών σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, χωρίς ωστόσο να παραβλέπουν τον υψηλό συντελεστή κόστους. Μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε αυτό είναι η SSAB, η οποία στοχεύει να είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που θα παράγει χάλυβα χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων από το 2026. Όλες οι λειτουργίες της εταιρείας προσανατολίζονται να είναι απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα έως το 2045.
«Η παραγωγική λειτουργία χωρίς ορυκτά απαιτεί την απουσία των ορυκτών καυσίμων και από τη μεταφορά», σημειώνει ο Harri Leppänen, διευθυντής του τμήματος Περιβάλλοντος και Ασφάλειας της SSAB.
Η ESL Shipping έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του φιλικού προς το περιβάλλον στόλου της. Τα νεότευκτα αδελφά πλοία Viikki και Haaga, που χρησιμοποιούν LNG και τα οποία παραδόθηκαν το 2018, είναι τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία ξηρού φορτίου χύδην στον κόσμο.
Φωτό: Jaakko Mylly/Jäljen jättiläinen-www.eslshipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ