
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Dataliner, οι εξαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (East Coast of South America ‒ ECSA) προς την Κίνα το πρώτο τετράμηνο έφτασαν τα 143.781 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η πλειoνότητα του όγκου των μεταφερόμενων προϊόντων, τα οποία ήταν τρόφιμα, ανήλθε σε 63.000 TEUs. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με το α΄ τετράμηνο του 2019, κατά το οποίο εξήχθησαν από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής 45.000 TEUs. Μεταξύ των εξαγωγών τροφίμων, εξέχουσα θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το κρέας, γεγονός που εξηγεί και την αύξηση των εξαγωγών σε refrigerated containers κατά 40% σε σχέση με το 2019.
Το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2020, η Βραζιλία εξήγε 31% περισσότερο βοδινό κρέας στην Κίνα, καθώς και 31% περισσότερο κρέας πουλερικών. Η Αργεντινή σημείωσε επίσης αυξήσεις στις εξαγωγές βοδινού και κρέατος πουλερικών, κατά 34% και 20% αντίστοιχα. Όσον αφορά το χοιρινό κρέας, η ζήτηση έφτασε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, με τις εξαγωγές τις Βραζιλίας προς την Κίνα να αυξάνονται κατά 223%.
Οι κύριοι λόγοι για την απότομη αύξηση των βραζιλιάνικων και αργεντίνικων εξαγωγών προς την Κίνα ήταν αφενός η αφρικανική πανώλη των χοίρων, αφετέρου η μείωση των παραγωγικών διαδικασιών στον τομέα του κρέατος από πλευράς ΗΠΑ λόγω του κορονοϊού.
Ωστόσο, ένας παράγοντας-κλειδί που ενδεχομένως να ενισχύσει τις εμπορικές σχέσεις των λατινοαμερικανικών χωρών με την Κίνα είναι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Στις αρχές του μήνα, η Κίνα γνωστοποίησε την απόφασή της να αποτρέψει τις κρατικές της εταιρείες από το να αγοράζουν σόγια και χοιρινό κρέας αμερικανικής προέλευσης.
Τέλος, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, η αξία του αμερικανικού δολαρίου έναντι του βραζιλιάνικού ρεάλ αυξήθηκε κατά 30%, καθιστώντας τις βραζιλιάνικες εξαγωγές πιο ανταγωνιστικές και ελκυστικότερες για την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ