
Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται πως αντεπεξήλθαν επαρκώς στις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά το α΄ τρίμηνο του 2020. Η εξαιρετικά χαμηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με τα αυξημένα κόστη λόγω του κανονισμού του IMO σχετικά με τις εκπομπές θείου, αποτέλεσε σημαντική τροχοπέδη στην ομαλή και προπαντός κερδοφόρο λειτουργία του κλάδου των containerships. Ωστόσο, τα δεδομένα καταδεικνύουν ότι τουλάχιστον οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης containerships στον κόσμο ξεπέρασαν τις δυσκολίες.
Σύμφωνα με report της Alphaliner, οι περισσότερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν κέρδη κατά το α΄ τρίμηνο του 2020, με το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα κορυφαίων εταιρειών του κλάδου να φτάνει το 2,6% σε σύγκριση με το 1,7% της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Μεταξύ των πιο επηρεασμένων εταιρειών είναι η Cosco, η οποία είδε τον συνολικό όγκο φορτίων της προς μεταφορά να μειώνεται κατά 4,7%, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης δραστηριοποίησής της στην κινεζική αγορά, η οποία ήταν η πρώτη που βίωσε τις σημαντικές επιπτώσεις του Covid-19. Από την άλλη, η Hapag-Lloyd ήταν η μοναδική εταιρεία που κατέγραψε αυξήσεις στον όγκο φορτίων που διακίνησαν τα πλοία της, με ποσοστό που άγγιξε το 4,2%.
Οι μέσοι ναύλοι για το Q1 του 2020 αυξήθηκαν κατά 5% και οι εταιρείες εφάρμοσαν με επιτυχία υψηλότερες χρεώσεις στους ναυλωτές τους, λόγω της αύξησης του κόστους καυσίμων. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να αντισταθμίσουν τις οικονομικές απώλειες που ενδεχομένως αντιμετώπιζαν λόγω του επιπλέον κόστους των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος κόστους ανά τόνο καυσίμου low-sulfur αυξήθηκε κατά 23-33% το Q1.
Παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη liner ναυτιλία αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το Q2, καθώς, σύμφωνα την Alphaliner, θα σημειωθούν επιπλέον μειώσεις στους όγκους φορτίων προς μεταφορά. Αν και οι ναύλοι παραμένουν σε αρκετά καλά επίπεδα κυρίως λόγω της περιορισμένης προσφοράς (παροπλισμοί, blank sailings, scrubbers), ο δείκτης CCFI (China Containerized Freight Index) έχει ήδη καταγράψει μείωση 7,4% σε σύγκριση με το Q1.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ