
Η ελληνική εμπορική ναυτιλία και οι επιχειρηματίες της θάλασσας εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και να κυριαρχούν στον άκρως ανταγωνιστικό διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνόκτητος στόλος ξεπερνά σε αξία τα $100 δισ. ενώ συγκεκριμένα ο στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers των Ελλήνων βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τον Απρίλιο 2020).
Ποιοί είναι, ωστόσο, οι Έλληνες που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους; Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, o κ. Ιωάννης Αγγελικούσης παραμένει για μια ακόμα χρονιά ο πλέον ισχυρός στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Maran (138 πλοία) να αγγίζει τα $9,01 δισ.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, με τη συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου του να αγγίζει τα $5,54 δισ. (128 πλοία), ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γεώργιος Οικονόμου με την αξία του υπό διαχείριση στόλου να ανέρχεται σε $4,49 δισ. (120 πλοία).
Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι κ.κ. Νικόλας Μαρτίνος και Πήτερ Λιβανός, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους να αγγίζει τα $3,18 δισ. (96 πλοία) και $2,99 δισ. (34 πλοία), αντιστοίχως, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα:
Σε 2,88 δισ. ανέρχεται η αξία του στόλου των 72 πλοίων που διαχειρίζεται οι εταιρείες συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση και των υιών της κ.κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Στην έβδομη θέση κατατάσσει η VesselsValue τον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, του οποίου η αξία του στόλου (83 πλοία) φτάνει τα $2,82 δισ.
Τα 68 πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία συμφερόντων του κ. Νικόλα Τσάκου ανέρχονται σε αξία στα $2,44 δισ. ενώ η αξία του στόλου (72 πλοία) του κ. Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου είναι στα $2,3 δισ. Στη δέκατη θέση βρίσκεται τέλος η κ. Αγγελική Φράγκου, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Νavios να αγγίζει τα $2,17 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ