
Η ελληνική εμπορική ναυτιλία και οι επιχειρηματίες της θάλασσας εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν παγκοσμίως και να κυριαρχούν στον άκρως ανταγωνιστικό διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Eίναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνόκτητος στόλος ξεπερνά σε αξία τα $100 δισ. ενώ συγκεκριμένα ο στόλος δεξαμενόπλοιων και LNG Carriers των Ελλήνων βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τον Απρίλιο 2020).
Ποιοί είναι, ωστόσο, οι Έλληνες που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους; Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά, o κ. Ιωάννης Αγγελικούσης παραμένει για μια ακόμα χρονιά ο πλέον ισχυρός στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Maran (138 πλοία) να αγγίζει τα $9,01 δισ.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο κ. Γεώργιος Προκοπίου, με τη συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου του να αγγίζει τα $5,54 δισ. (128 πλοία), ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γεώργιος Οικονόμου με την αξία του υπό διαχείριση στόλου να ανέρχεται σε $4,49 δισ. (120 πλοία).
Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι κ.κ. Νικόλας Μαρτίνος και Πήτερ Λιβανός, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται οι εταιρείες συμφερόντων τους να αγγίζει τα $3,18 δισ. (96 πλοία) και $2,99 δισ. (34 πλοία), αντιστοίχως, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα:
Σε 2,88 δισ. ανέρχεται η αξία του στόλου των 72 πλοίων που διαχειρίζεται οι εταιρείες συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση και των υιών της κ.κ. Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Στην έβδομη θέση κατατάσσει η VesselsValue τον κ. Ανδρέα Μαρτίνο, του οποίου η αξία του στόλου (83 πλοία) φτάνει τα $2,82 δισ.
Τα 68 πλοία που διαχειρίζεται η εταιρεία συμφερόντων του κ. Νικόλα Τσάκου ανέρχονται σε αξία στα $2,44 δισ. ενώ η αξία του στόλου (72 πλοία) του κ. Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου είναι στα $2,3 δισ. Στη δέκατη θέση βρίσκεται τέλος η κ. Αγγελική Φράγκου, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων όλων των εταιρειών του Ομίλου Νavios να αγγίζει τα $2,17 δισ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ