
O αντίκτυπος των θαλάσσιων μεταφορών στα οικοσυστήματα έχει καταγραφεί και αναλυθεί στο παρελθόν. Ωστόσο, είναι δεδομένο ότι οι συγκεκριμένοι θαλάσσιοι οργανισμοί μπορούν επίσης να αποτελέσουν απειλή τόσο για την ασφάλεια των πλοίων όσο και των πληρωμάτων. Όπως τονίζει με ανακοίνωσή του ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard, οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τους κινδύνους που ενέχει η θαλάσσια πανίδα σε συγκεκριμένες περιοχές όπου επιχειρούν και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ελέγχου και προστασίας των διαδικασιών εν πλω.
Στις 20 Απριλίου, το US Coast Guard Sector Houston-Galveston εξέδωσε ένα safety alert, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη απώλεια της πρόωσης πλοίων που επιχειρούν στο Houston Ship Channel. Ο λόγος, τα μικρά ψάρια Gulf menhaden, τα οποία είναι πιθανό να επιφέρουν απώλεια ή μείωση της πρόωσης των πλοίων, μειωμένη ευελιξία και απώλεια πίεσης νερού στο σύστημα πυρόσβεσης. Το συγκεκριμένο είδος ψαριού ζει στον Κόλπο του Μεξικού, ενώ μεγαλύτεροι πληθυσμοί συναντώνται στα βορειο-κεντρικά, ιδιαίτερα στα ύδατα του Τέξας και της Λουιζιάνα.
Παράλληλα, στις 11 Μαρτίου 2020, η Australian Maritime Safety Authority (AMSA) εξέδωσε επίσης ένα safety alert για ενδεχόμενους κινδύνους στα πλοία από τη θαλάσσια πανίδα. Τα ύδατα της Αυστραλίας φιλοξενούν ένα μεγάλο εύρος επικίνδυνης πανίδας, συμπεριλαμβανομένων ψαριών, καρχαριών, κροκοδείλων, θαλάσσιων φιδιών και μεδουσών. Μερικά απελευθερώνουν δηλητήριο, ορισμένα είναι ηλεκτροφόρα, ενώ άλλα έχουν αιχμηρά δόντια.
Όλα τα παραπάνω υδρόβια είδη μπορούν να αποδειχθούν αιτία αναπάντεχων περιστατικών. Ενώ το alert της AMSA αφορούσε κυρίως εγχώριες διαχειρίστριες εταιρείες και πλοία, οι κίνδυνοι υφίστανται και για τα μέλη πληρώματος πλοίων υπό ξένη σημαία που προσεγγίζουν λιμάνια της χώρας. Όπως σημειώνει το Gard, μερικά από τα παρακάτω μέτρα και συμβουλές θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τις εταιρείες για τα πλοία που επισκέπτονται χώρες με πλούσια (και ίσως επικίνδυνη) θαλάσσια βιοποικιλότητα:
· Σωστή πληροφόρηση για πιθανά επικίνδυνα θαλάσσια είδη.
· Αναγνώριση και αξιολόγηση των κινδύνων από τα πληρώματα.
· Σύσταση διαδικασιών προς τον έλεγχο και την αντιμετώπιση τέτοιων κινδύνων.
· Ο απαραίτητος ιατροφαρμακευτικός εξοπλισμός.
· Εκπαίδευση των πληρωμάτων σε περίπτωση που κάποιος ναυτικός προσβληθεί (δηλητήριο κ.λπ.) από κάποιο επικίνδυνο θαλάσσιο είδος.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ