
Οι επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις και εκκλήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) φαίνεται πως εισακούστηκαν από πολλές κυβερνήσεις του κόσμου, οι οποίες ανακοινώνουν μέτρα στήριξης για τον πληττόμενο αεροπορικό κλάδο και ανοίγουν τη στρόφιγγα για τη χρηματοδότηση των αεροπορικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, πολλές αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν τις δυσκολίες για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ κάποιες ήδη κήρυξαν πτώχευση.
Η Ιταλία ήταν από τις πρώτες χώρες που προσέφεραν βοήθεια στη χρεοκοπημένη Alitalia, προχωρώντας αναγκαστικά στην κρατικοποίησή της. Στην παροχή βοήθειας κατέληξαν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Γαλλία και η Ολλανδία ανακοίνωσαν τη χρηματοδότηση της σύμπραξης Air France-KLM, με την παροχή 9-11 δισ. ευρώ. Η γερμανική Lufthansa θα λάβει κρατική αρωγή 9 δισ. ευρώ, με το γερμανικό Δημόσιο να αποκτά το 25% του γερμανικού κολοσσού. Ταυτόχρονα, η γερμανική Condor εξασφάλισε δανειακές εγγυήσεις ύψους 550 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο. Οι θυγατρικές εταιρείες της Lufthansa, Swiss και Edelweiss, εξασφάλισαν δανειακές εγγυήσεις αξίας 1,2 δισ. ευρώ από την Ελβετία. Ο όμιλος IAG θα λάβει κρατική βοήθεια ύψους 1 δισ. ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση, για τις ισπανικές εταιρείες Iberia και Vueling. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραχώρησε κρατικό δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην Easyjet και δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην ιρλανδική Ryanair, παρά το γεγονός ότι ο CEO της, Michael O’Leary, έχει ταχθεί επανειλημμένως κατά της χρηματικής ενίσχυσης των αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με την IATA, η οικονομική υποστήριξη του αεροπορικού κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα αγγίξει και πιθανόν να ξεπεράσει στο μέλλον τα $123 δισ. Τα περισσότερα κράτη, ακόμα και αν δεν παρέχουν άμεσες επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες τους, λαμβάνουν μέτρα στήριξης γι’ αυτές, όπως για παράδειγμα φοροελαφρύνσεις.
Το τοπίο των αερομεταφορών μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα, καθώς οι συνθήκες συνεχώς αλλάζουν και ανακοινώνονται νέα μέτρα στήριξης του κλάδου. Ήδη η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν αναφερθεί σε μέτρα οικονομικής ενίσχυσης της Turkish και της Emirates αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να έχουν δώσει λεπτομέρειες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η μάχη της επιβίωσης των αεροπορικών εταιρειών είναι ακόμη στην αρχή.
Φωτό: Salvatore Di Nolfi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ