
Οι επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις και εκκλήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) φαίνεται πως εισακούστηκαν από πολλές κυβερνήσεις του κόσμου, οι οποίες ανακοινώνουν μέτρα στήριξης για τον πληττόμενο αεροπορικό κλάδο και ανοίγουν τη στρόφιγγα για τη χρηματοδότηση των αεροπορικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, πολλές αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν τις δυσκολίες για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ κάποιες ήδη κήρυξαν πτώχευση.
Η Ιταλία ήταν από τις πρώτες χώρες που προσέφεραν βοήθεια στη χρεοκοπημένη Alitalia, προχωρώντας αναγκαστικά στην κρατικοποίησή της. Στην παροχή βοήθειας κατέληξαν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Γαλλία και η Ολλανδία ανακοίνωσαν τη χρηματοδότηση της σύμπραξης Air France-KLM, με την παροχή 9-11 δισ. ευρώ. Η γερμανική Lufthansa θα λάβει κρατική αρωγή 9 δισ. ευρώ, με το γερμανικό Δημόσιο να αποκτά το 25% του γερμανικού κολοσσού. Ταυτόχρονα, η γερμανική Condor εξασφάλισε δανειακές εγγυήσεις ύψους 550 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο. Οι θυγατρικές εταιρείες της Lufthansa, Swiss και Edelweiss, εξασφάλισαν δανειακές εγγυήσεις αξίας 1,2 δισ. ευρώ από την Ελβετία. Ο όμιλος IAG θα λάβει κρατική βοήθεια ύψους 1 δισ. ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση, για τις ισπανικές εταιρείες Iberia και Vueling. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραχώρησε κρατικό δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην Easyjet και δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην ιρλανδική Ryanair, παρά το γεγονός ότι ο CEO της, Michael O’Leary, έχει ταχθεί επανειλημμένως κατά της χρηματικής ενίσχυσης των αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με την IATA, η οικονομική υποστήριξη του αεροπορικού κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα αγγίξει και πιθανόν να ξεπεράσει στο μέλλον τα $123 δισ. Τα περισσότερα κράτη, ακόμα και αν δεν παρέχουν άμεσες επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες τους, λαμβάνουν μέτρα στήριξης γι’ αυτές, όπως για παράδειγμα φοροελαφρύνσεις.
Το τοπίο των αερομεταφορών μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα, καθώς οι συνθήκες συνεχώς αλλάζουν και ανακοινώνονται νέα μέτρα στήριξης του κλάδου. Ήδη η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν αναφερθεί σε μέτρα οικονομικής ενίσχυσης της Turkish και της Emirates αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να έχουν δώσει λεπτομέρειες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η μάχη της επιβίωσης των αεροπορικών εταιρειών είναι ακόμη στην αρχή.
Φωτό: Salvatore Di Nolfi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ