
Οι επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις και εκκλήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) φαίνεται πως εισακούστηκαν από πολλές κυβερνήσεις του κόσμου, οι οποίες ανακοινώνουν μέτρα στήριξης για τον πληττόμενο αεροπορικό κλάδο και ανοίγουν τη στρόφιγγα για τη χρηματοδότηση των αεροπορικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, πολλές αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν τις δυσκολίες για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ κάποιες ήδη κήρυξαν πτώχευση.
Η Ιταλία ήταν από τις πρώτες χώρες που προσέφεραν βοήθεια στη χρεοκοπημένη Alitalia, προχωρώντας αναγκαστικά στην κρατικοποίησή της. Στην παροχή βοήθειας κατέληξαν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Γαλλία και η Ολλανδία ανακοίνωσαν τη χρηματοδότηση της σύμπραξης Air France-KLM, με την παροχή 9-11 δισ. ευρώ. Η γερμανική Lufthansa θα λάβει κρατική αρωγή 9 δισ. ευρώ, με το γερμανικό Δημόσιο να αποκτά το 25% του γερμανικού κολοσσού. Ταυτόχρονα, η γερμανική Condor εξασφάλισε δανειακές εγγυήσεις ύψους 550 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο. Οι θυγατρικές εταιρείες της Lufthansa, Swiss και Edelweiss, εξασφάλισαν δανειακές εγγυήσεις αξίας 1,2 δισ. ευρώ από την Ελβετία. Ο όμιλος IAG θα λάβει κρατική βοήθεια ύψους 1 δισ. ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση, για τις ισπανικές εταιρείες Iberia και Vueling. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραχώρησε κρατικό δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην Easyjet και δάνειο 670 εκατ. ευρώ στην ιρλανδική Ryanair, παρά το γεγονός ότι ο CEO της, Michael O’Leary, έχει ταχθεί επανειλημμένως κατά της χρηματικής ενίσχυσης των αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με την IATA, η οικονομική υποστήριξη του αεροπορικού κλάδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, θα αγγίξει και πιθανόν να ξεπεράσει στο μέλλον τα $123 δισ. Τα περισσότερα κράτη, ακόμα και αν δεν παρέχουν άμεσες επιδοτήσεις στις αεροπορικές εταιρείες τους, λαμβάνουν μέτρα στήριξης γι’ αυτές, όπως για παράδειγμα φοροελαφρύνσεις.
Το τοπίο των αερομεταφορών μεταβάλλεται μέρα με τη μέρα, καθώς οι συνθήκες συνεχώς αλλάζουν και ανακοινώνονται νέα μέτρα στήριξης του κλάδου. Ήδη η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν αναφερθεί σε μέτρα οικονομικής ενίσχυσης της Turkish και της Emirates αντίστοιχα, χωρίς ωστόσο να έχουν δώσει λεπτομέρειες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η μάχη της επιβίωσης των αεροπορικών εταιρειών είναι ακόμη στην αρχή.
Φωτό: Salvatore Di Nolfi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ