
H παγκόσμια οικονομία θα κληθεί να αντιμετωπίσει απώλειες έως και $82 τρισ. τα επόμενα πέντε έτη εξαιτίας της πανδημίας, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Cambridge.
Oι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται στα στοιχεία για το ΑΕΠ το 2019, το οποίο για τις 19 μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ανήλθε σε $69,2 τρισ. Γίνεται αντιληπτό επομένως ότι, εάν οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, πρόκειται για ένα μεγάλο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία.
Το Centre for Risk Studies του Cambridge Judge Business School, το οποίο πραγματοποίησε την έρευνα, κατέληξε σε ένα εύρος ενδεχομένων για τις πιθανές οικονομικές ζημίες: το πιο αισιόδοξο κάνει λόγο για απώλειες $3,3 τρισ. τα επόμενα πέντε έτη, με την προϋπόθεση ότι θα επέλθει σύντομα ανάκαμψη, ενώ με βάση το απαισιόδοξο σενάριο οι απώλειες για την παγκόσμια οικονομία θα αγγίξουν τα $82 τρισ. στην περίπτωση μιας μακράς ύφεσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι πιθανές ζημίες για τις οικονομίες των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου και Κίνας στο πλέον αισιόδοξο και απαισιόδοξο σενάριο.
ΗΠΑ: Αισιόδοξο σενάριο: $550 δισ. (0,4% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $19,9 τρισ. (13,6% του ΑΕΠ).
ΗΒ: Αισιόδοξο σενάριο: $96 δισ. (0,46% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $2,5 τρισ. (16,8% του ΑΕΠ).
Κίνα: Αισιόδοξο σενάριο: $1 τρισ. (0,9% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $19 τρισ. (16,5% του ΑΕΠ).
Η ερευνητική ομάδα ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται για προβλέψεις αλλά για εκτιμήσεις, που βασίζονται σε διαφορετικά σενάρια, ανάλογα με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας τα επόμενα πέντε έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ