
Σε διαρκή επιδείνωση βρίσκονται οι σχέσεις μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας έπειτα από διαφωνίες για την πραγματική προέλευση του κορονοϊού. Η Αυστραλία και οι ΗΠΑ κατηγορούν την Κίνα για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19 και κάνουν λόγο για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση από το Πεκίνο.
Οι εντάσεις φαίνεται να έχουν επηρεάσει τις εμπορικές συναλλαγές των δύο χωρών, με την Κίνα να επιβάλει δασμούς της τάξεως του 80% και παραπάνω στις εισαγωγές αυστραλιανού κριθαριού. Επιπλέον, ανησυχητικά είναι τα νέα για όσους ασχολούνται με τον τομέα της ενέργειας, καθώς οι Κινέζοι έμποροι αναφέρουν ότι η Κίνα έχει ξεκινήσει να παρεμποδίζει εξ ολοκλήρου τις εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα, έπειτα από αναβολές στις εισαγωγές βοδινού κρέατος και της επιβολής αυστηρότερων τελωνειακών ελέγχων στις εισαγωγές κρασιού.
Αν και αμφότερες οι κυβερνήσεις επιμένουν στο ότι οι δασμοί δεν αποτελούν την προαναγγελία εμπορικού πολέμου, οι σχέσεις μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας έχουν ξαναδοκιμαστεί στο παρελθόν, με το εμπόριο του άνθρακα να βρίσκεται στη μέση των πολιτικών διαφορών των δύο χωρών.
Η περαιτέρω επιδείνωση των σχέσεων Αυστραλίας και Κίνας μπορεί, μεταξύ άλλων, να επηρεάσει αρνητικά και το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος. Το σιδηρομετάλλευμα αποτελεί το νούμερο ένα προϊόν εξαγωγής της Αυστραλίας προς την Κίνα, με τα συνολικά έσοδα του αυστραλιανού κράτους να ανέρχονται σε $54,5 δισ. το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Η αυτόνομη ναυσιπλοΐα, έπειτα από μια συνεχή και μεγάλη σε διάρκεια περίοδο δοκιμών, περνά πλέον στη φάση της εμπορικής εφαρμογής στην ποντοπόρο ναυτιλία. Ειδικότερα,…
Οι δυσχέρειες στην παγκόσμια χαλυβουργία θα συνεχιστούν και μετά το 2025, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Ειδικότερα, παρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ