
Σε τεστ αντοχής, και μάλιστα το ισχυρότερο των τελευταίων ετών, αναδεικνύεται για το διεθνές εμπόριο ο κορονοϊός. Έχει περάσει περίπου μισός χρόνος από τότε που ο ιός άρχισε να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και να γίνεται ευρέως γνωστός και περίπου δέκα εβδομάδες από όταν ο ΠΟΥ τον κήρυξε σε πανδημία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Vincent Clerc, CEO του Ocean & Logistics της A.P. Moller-Maersk παραχώρησε συνέντευξη στο Bloomberg, μιλώντας για τις επιπτώσεις της πανδημίας αλλά και για τα μαθήματα που έλαβε μία εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου κατά την κρίση.
«Ήταν πολύ σημαντικό να καταλάβουμε όλοι εγκαίρως ότι πρέπει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Clerc.
H Κίνα αποτελεί καταλυτικό παράγοντα για την επιστροφή της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας στην κανονικότητα και, σύμφωνα με report της PwC, οι δαπάνες λιανικής για τους Κινέζους καταναλωτές έχουν επιστρέψει κατά 80% στα προ κορονοϊού επίπεδα. Οι εφοδιαστικές αλυσίδες επίσης δείχνουν σημάδια ανάκαμψης και, από τον Απρίλιο και μετά, το 95% των μεγάλων εταιρειών λειτουργούν ομαλά.
«Καθώς ξανανοίγει σταδιακά η αγορά της Κίνας, διαφαίνεται μια ανάκαμψη της ζήτησης για προϊόντα. Η διαφορά όμως, καθώς η πανδημία εξαπλώνεται στη Δύση, είναι ότι τώρα βλέπουμε ένα μεγαλύτερο σοκ της ζήτησης στις αλυσίδες εφοδιασμού, με πολλά καταστήματα λιανικής να παραμένουν κλειστά. Το μεγάλο ερωτηματικό για μας είναι πώς θα ανακάμψει η ζήτηση όταν ξανανοίξουν τα καταστήματα αυτά», τόνισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της A.P. Moller-Maersk.
O ίδιος σημειώνει ότι το παγκόσμιο εμπόριο αποτελεί μια κοινότητα συμμετεχόντων και προσθέτει ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη αντιμετωπίζουν μια κρίση. «Είναι η στιγμή που οι πελάτες μας πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται στους συνεργάτες τους για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να αντέξουν τις προκλήσεις».
Η Maersk προτείνει στους προμηθευτές και πελάτες να παραμένουν όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο στα λιμάνια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η συμφόρηση και να διατηρηθεί η ομαλή ροή αγαθών. Η πανδημία ήρθε να υπενθυμίσει σε όλους ότι, ενώ η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού φέρει τεράστια πλεονεκτήματα, εντούτοις αυτή η διασύνδεση εγκυμονεί κινδύνους. Στρεβλώσεις της αλυσίδας εφοδιασμού σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο δεν αποτελούν πλέον περιστατικά που περιορίζονται σε στενά γεωγραφικά όρια.
Τέλος, ο κ. Clerc αναφέρει ότι η πανδημία αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή για τα logistics από την ανακάλυψη του container και εκφράζει την απορία του για το πόσο γρήγορα θα επιστρέψουν οι αγορές.
Φωτό: U_b0una7te/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ