
H αγορά των bulk carriers καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο σημαντικές προκλήσεις που πλήττουν τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων και συνεπώς την κερδοφορία της: την εποχικότητα και την πανδημία του κορονοϊού.
Tα παραπάνω αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Bloomberg, το οποίο φιλοξενεί συνέντευξη του κ. William Fairclough, Μanaging Director της Wah Kwong Maritime Transport Holdings Ltd., μιας εκ των κορυφαίων πλοιοκτητριών εταιρειών στο Χονγκ Κονγκ.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι αποστολές ξηρών φορτίων από τη Βραζιλία, έναν από τους σημαντικότερους κόμβους για το εμπόριο σιτηρών και iron ore, παραμένουν χαμηλές και οι εφοδιαστικές αλυσίδες επηρεάζονται από τον ιό.
Άλλωστε, ο BDI, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φέτος κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο παρουσίασε κάποιες αυξητικές τάσεις. Μάλιστα, στις αρχές Μαΐου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016.
Η πανδημία αποτελεί έναν ακόμα κατασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία ήδη έπρεπε να αντιμετωπίσει σοβαρές στρεβλώσεις. Παραδοσιακά, στους πρώτους μήνες κάθε έτους παρουσιάζεται πτώση της ζήτησης για ξηρά φορτία, ενώ οι προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία ήταν φέτος σημαντικά μειωμένες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που επηρέασαν την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων τους. Επιπροσθέτως, η κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale τον Ιανουάριο του 2019 εξακολουθεί να αποτελεί «πληγή» για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
«Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, όπου δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί πότε θα αρθούν τα lockdown σε διάφορες χώρες του κόσμου και πώς θα επηρεάσει την αγορά ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα εξάπλωσης του ιού», σημειώνει ο κ. Fairclough. Συμπληρώνει επίσης ότι, για να υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς των dry, είναι αναγκαία η επιστροφή της Ινδίας στην κανονικότητα και η αύξηση των ροών iron ore από τη Βραζιλία προς την Κίνα.
Ο επικεφαλής της Wah Kwong Maritime Transport αναμένει σταδιακή βελτίωση των ναύλων κατά το β΄ μισό του έτους, καθώς πολλές χώρες εφαρμόζουν μέτρα στήριξης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα της Κίνας διαφαίνεται ότι επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα. Η ναυτιλία αποτελεί, εξάλλου, μια βιομηχανία η οποία παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα και «όταν η εικόνα της αγοράς αλλάζει, μπορεί να συμβεί με τάχιστους ρυθμούς», καταλήγει ο κ. Fairclough.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ