
H British Ports Association (BPA) καλεί την κυβέρνηση να αποκλείσει την επιβολή μέτρων καραντίνας για τους επιβάτες σε πορθμεία μικρών αποστάσεων.
Ήδη ταξιδιώτες από τη Γαλλία και την Ιρλανδία, καθώς και οδηγοί φορτηγών, εξαιρούνται από τα μέτρα. Οι ταξιδιώτες από τη Γαλλία εξαιρούνται μετά τη διμερή συμφωνία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η BPA, της οποίας τα μέλη δραστηριοποιούνται σε λιμενικές δραστηριότητες πορθμείων και κρουαζιερόπλοιων στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσβλέπει σε ανάκαμψη της επιβατηγού ναυτιλίας. Η Ένωση υποστηρίζει παράλληλα ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι ίσως πιο εφικτή εν πλω στα πορθμεία και στα λιμάνια όπου πραγματοποιείται η μεταφορά οχημάτων και ότι ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού από ταξιδιώτες από χώρες που δεν περιλαμβάνονται επί του παρόντος στις εξαιρέσεις είναι συγκριτικά μικρότερος σε σχέση με τους ταξιδιώτες που έρχονται από Γαλλία και Ιρλανδία.
Εξάλλου, χώρες όπως η Ισπανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις. Ο Richard Ballantyne, CEO της British Ports Association, σημειώνει ότι «ο κλάδος συνεργάζεται πολύ στενά με την κυβέρνηση στις προσπάθειες για τον έλεγχο του ιού και οι βασικοί εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουν συμβάλει τα μέγιστα στη διατήρηση των συνόρων ανοιχτών, ώστε βασικά αγαθά να μπορούν να μεταφέρονται στη χώρα».
Ο ίδιος τονίζει ότι η επιβατική κίνηση έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και ο δρόμος της ανάκαμψης θα είναι μακρύς, ωστόσο υπογραμμίζει πως δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η απομόνωση επιβατών από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αλλά όχι από άλλες θα έχει σημαντική επίδραση στον έλεγχο του ιού.
«Ίσως οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν τον καταλληλότερο τρόπο μεταφοράς για να αρχίσουν να χαλαρώνουν οι περιορισμοί, καθώς οι δυνατότητες κοινωνικής αποστασιοποίησης σε πλοία είναι μεγαλύτερες», συμπληρώνει. Κατά τον κ. Ballantyne, η επιβατική κίνηση είναι σημαντική για τους διαχειριστές πορθμείων, τα οποία είναι επίσης υπεύθυνα για τη μεταφορά του μεγαλύτερου όγκου αγαθών στη χώρα.
Η BPA καλεί, τέλος, την κυβέρνηση να συνάψει διμερείς συμφωνίες με κυβερνήσεις και άλλων ευρωπαϊκών χωρών στα πρότυπα αυτής με τη Γαλλία, για να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την υγεία όλων.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ