
H British Ports Association (BPA) καλεί την κυβέρνηση να αποκλείσει την επιβολή μέτρων καραντίνας για τους επιβάτες σε πορθμεία μικρών αποστάσεων.
Ήδη ταξιδιώτες από τη Γαλλία και την Ιρλανδία, καθώς και οδηγοί φορτηγών, εξαιρούνται από τα μέτρα. Οι ταξιδιώτες από τη Γαλλία εξαιρούνται μετά τη διμερή συμφωνία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η BPA, της οποίας τα μέλη δραστηριοποιούνται σε λιμενικές δραστηριότητες πορθμείων και κρουαζιερόπλοιων στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσβλέπει σε ανάκαμψη της επιβατηγού ναυτιλίας. Η Ένωση υποστηρίζει παράλληλα ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι ίσως πιο εφικτή εν πλω στα πορθμεία και στα λιμάνια όπου πραγματοποιείται η μεταφορά οχημάτων και ότι ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού από ταξιδιώτες από χώρες που δεν περιλαμβάνονται επί του παρόντος στις εξαιρέσεις είναι συγκριτικά μικρότερος σε σχέση με τους ταξιδιώτες που έρχονται από Γαλλία και Ιρλανδία.
Εξάλλου, χώρες όπως η Ισπανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις. Ο Richard Ballantyne, CEO της British Ports Association, σημειώνει ότι «ο κλάδος συνεργάζεται πολύ στενά με την κυβέρνηση στις προσπάθειες για τον έλεγχο του ιού και οι βασικοί εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουν συμβάλει τα μέγιστα στη διατήρηση των συνόρων ανοιχτών, ώστε βασικά αγαθά να μπορούν να μεταφέρονται στη χώρα».
Ο ίδιος τονίζει ότι η επιβατική κίνηση έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και ο δρόμος της ανάκαμψης θα είναι μακρύς, ωστόσο υπογραμμίζει πως δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η απομόνωση επιβατών από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αλλά όχι από άλλες θα έχει σημαντική επίδραση στον έλεγχο του ιού.
«Ίσως οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν τον καταλληλότερο τρόπο μεταφοράς για να αρχίσουν να χαλαρώνουν οι περιορισμοί, καθώς οι δυνατότητες κοινωνικής αποστασιοποίησης σε πλοία είναι μεγαλύτερες», συμπληρώνει. Κατά τον κ. Ballantyne, η επιβατική κίνηση είναι σημαντική για τους διαχειριστές πορθμείων, τα οποία είναι επίσης υπεύθυνα για τη μεταφορά του μεγαλύτερου όγκου αγαθών στη χώρα.
Η BPA καλεί, τέλος, την κυβέρνηση να συνάψει διμερείς συμφωνίες με κυβερνήσεις και άλλων ευρωπαϊκών χωρών στα πρότυπα αυτής με τη Γαλλία, για να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την υγεία όλων.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ