
H British Ports Association (BPA) καλεί την κυβέρνηση να αποκλείσει την επιβολή μέτρων καραντίνας για τους επιβάτες σε πορθμεία μικρών αποστάσεων.
Ήδη ταξιδιώτες από τη Γαλλία και την Ιρλανδία, καθώς και οδηγοί φορτηγών, εξαιρούνται από τα μέτρα. Οι ταξιδιώτες από τη Γαλλία εξαιρούνται μετά τη διμερή συμφωνία μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και Γαλλίας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η BPA, της οποίας τα μέλη δραστηριοποιούνται σε λιμενικές δραστηριότητες πορθμείων και κρουαζιερόπλοιων στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσβλέπει σε ανάκαμψη της επιβατηγού ναυτιλίας. Η Ένωση υποστηρίζει παράλληλα ότι η κοινωνική αποστασιοποίηση είναι ίσως πιο εφικτή εν πλω στα πορθμεία και στα λιμάνια όπου πραγματοποιείται η μεταφορά οχημάτων και ότι ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού από ταξιδιώτες από χώρες που δεν περιλαμβάνονται επί του παρόντος στις εξαιρέσεις είναι συγκριτικά μικρότερος σε σχέση με τους ταξιδιώτες που έρχονται από Γαλλία και Ιρλανδία.
Εξάλλου, χώρες όπως η Ισπανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα για τα ταξίδια και τις μετακινήσεις. Ο Richard Ballantyne, CEO της British Ports Association, σημειώνει ότι «ο κλάδος συνεργάζεται πολύ στενά με την κυβέρνηση στις προσπάθειες για τον έλεγχο του ιού και οι βασικοί εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουν συμβάλει τα μέγιστα στη διατήρηση των συνόρων ανοιχτών, ώστε βασικά αγαθά να μπορούν να μεταφέρονται στη χώρα».
Ο ίδιος τονίζει ότι η επιβατική κίνηση έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και ο δρόμος της ανάκαμψης θα είναι μακρύς, ωστόσο υπογραμμίζει πως δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η απομόνωση επιβατών από ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αλλά όχι από άλλες θα έχει σημαντική επίδραση στον έλεγχο του ιού.
«Ίσως οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν τον καταλληλότερο τρόπο μεταφοράς για να αρχίσουν να χαλαρώνουν οι περιορισμοί, καθώς οι δυνατότητες κοινωνικής αποστασιοποίησης σε πλοία είναι μεγαλύτερες», συμπληρώνει. Κατά τον κ. Ballantyne, η επιβατική κίνηση είναι σημαντική για τους διαχειριστές πορθμείων, τα οποία είναι επίσης υπεύθυνα για τη μεταφορά του μεγαλύτερου όγκου αγαθών στη χώρα.
Η BPA καλεί, τέλος, την κυβέρνηση να συνάψει διμερείς συμφωνίες με κυβερνήσεις και άλλων ευρωπαϊκών χωρών στα πρότυπα αυτής με τη Γαλλία, για να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την υγεία όλων.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ