
Αυξημένες παρουσιάστηκαν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Απρίλιο σε σχέση με τον Μάρτιο, καθώς νέοι εμπορικοί εταίροι επαναπούλησαν φορτία στην Ασία, σύμφωνα με στοιχεία της κρατικής PDVSA και δεδομένα παρακολούθησης πλοίων από σχετικές πλατφόρμες.
Η Βενεζουέλα απέστειλε τον περασμένο μήνα 31 φορτία πετρελαίου και παράγωγα αυτών στο εξωτερικό, αριθμός που αντιστοιχεί σε 845.000 βαρέλια/ημέρα. Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο οι αντίστοιχες εξαγωγές κινήθηκαν στα 814.000 βαρέλια/ημέρα, αριθμός που αποτέλεσε και τον μικρότερο τους τελευταίους εφτά μήνες.
Οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Μάρτιο χτυπήθηκαν σφοδρά από τις αμερικανικές κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της ρωσικής Rosneft, οι οποίες ουσιαστικά τις αποτρέπουν από το να συνεργάζονται με την κρατική πετρελαϊκή PDVSA. Συνεπώς, εταιρείες όπως οι ινδικές Nayara Energy και Reliance Industries διέκοψαν τις εισαγωγές από την PDVSA υπό τον φόβο των αμερικανικών κυρώσεων.
Σύμφωνα με το Reuters, η Κίνα εισήγαγε τον Απρίλιο 191.000 βαρέλια/ημέρα πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, ενώ η Μαλαισία, η οποία αποτελεί σημαντικό κόμβο μεταμόρφωσης και διύλισης πετρελαίου, δέχτηκε φορτία ύψους 290.000 βαρελιών/ημέρα. Όπως αναφέρει
βέβαια το Refinitiv Eikon, ένας μεγάλος όγκος των μαλαισιανών αυτών εισαγωγών καταλήγει πάλι στην Κίνα.
Το μερίδιο της Ινδίας στις εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας έπεσε στο 8%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Ευρώπης διαμορφώθηκε τον περασμένο μήνα στο 16%. Η Κούβα, ο μεγάλος σύμμαχος της Βενεζουέλας στη Λατινική Αμερική, εισήγαγε το 7% (58.000 βαρέλια/ημέρα) επί του συνόλου των αποστολών.
Σημειώνεται τέλος ότι, μετά την αποχώρηση της Rosneft από τη Βενεζουέλα, η Libre Abordo και η Schlager Business Group ανέλαβαν να διαχειριστούν το 40% των πωλήσεων πετρελαίου από τη χώρα της Λατινικής Αμερικής, λειτουργώντας ουσιαστικά ως μεσάζοντες μεταξύ της PDVSA και των διεθνών διυλιστηρίων.
Φωτό: Harold Escalona/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ