
Η Royal Dutch Shell απογοήτευσε την Wall Street την περασμένη εβδομάδα, μειώνοντας το μέρισμά της για πρώτη φορά σε 80 χρόνια. Ο πετρελαϊκός κολοσσός μείωσε το ποσό μερισμάτων που προοριζόταν για τους μετόχους σε περίπου $5 δισ. από $15 δισ., ποσό που αποτελεί μείωση κατά 66%.
Η κίνηση αυτή θα δώσει στην εταιρεία περισσότερη ρευστότητα για να εξοφλήσει το χρέος της και να προετοιμάσει διαφορετικά τον ισολογισμό της για παρατεταμένη κάμψη των τιμών του πετρελαίου. Ωστόσο, αφαίρεσε από τους επενδυτές έναν από τους κυριότερους λόγους για την αγορά μετοχών της εταιρείας.
Άλλες μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έχουν παρόμοια μεγάλα μερίσματα. Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Damien Courvalin, αναφέρει σε άρθρο του ότι αναμένει από άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες πετρελαίου να μειώσουν τα μερίσματά τους, αν και ίσως με πιο συγκρατημένα ποσά. Η γαλλική Total αρνήθηκε να σχολιάσει το μέρισμα που θα καταβάλει πριν από την ανακοίνωση της έκθεσής της, ενώ και η BP δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Αντίθετα, οι κορυφαίες πετρελαϊκές εταιρείες των ΗΠΑ, Chevron και ExxonMobil, επιβεβαίωσαν και οι δύο τη δέσμευσή τους για καταβολή μερίσματος μετά την πρόσφατη ανακοίνωση των κερδών τους.
Ακόμα κι αν οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου μειώσουν τα μερίσματά τους κατά 30%, θα συνεχίσουν να διατηρούν υψηλότερες αποδόσεις μερισμάτων ως κλάδος στην Ευρώπη. Εάν μειωθούν κατά το ίδιο ποσό με τη Shell ‒66%‒, οι αποδόσεις μερισμάτων τους θα εξακολουθούν να ευθυγραμμίζονται με τη μέση ευρωπαϊκή εταιρεία, με ποσοστό λίγο πάνω από 3%.
Φωτό: Carina Johansen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ