
															Η Royal Dutch Shell απογοήτευσε την Wall Street την περασμένη εβδομάδα, μειώνοντας το μέρισμά της για πρώτη φορά σε 80 χρόνια. Ο πετρελαϊκός κολοσσός μείωσε το ποσό μερισμάτων που προοριζόταν για τους μετόχους σε περίπου $5 δισ. από $15 δισ., ποσό που αποτελεί μείωση κατά 66%.
Η κίνηση αυτή θα δώσει στην εταιρεία περισσότερη ρευστότητα για να εξοφλήσει το χρέος της και να προετοιμάσει διαφορετικά τον ισολογισμό της για παρατεταμένη κάμψη των τιμών του πετρελαίου. Ωστόσο, αφαίρεσε από τους επενδυτές έναν από τους κυριότερους λόγους για την αγορά μετοχών της εταιρείας.
Άλλες μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έχουν παρόμοια μεγάλα μερίσματα. Ο αναλυτής της Goldman Sachs, Damien Courvalin, αναφέρει σε άρθρο του ότι αναμένει από άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες πετρελαίου να μειώσουν τα μερίσματά τους, αν και ίσως με πιο συγκρατημένα ποσά. Η γαλλική Total αρνήθηκε να σχολιάσει το μέρισμα που θα καταβάλει πριν από την ανακοίνωση της έκθεσής της, ενώ και η BP δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Αντίθετα, οι κορυφαίες πετρελαϊκές εταιρείες των ΗΠΑ, Chevron και ExxonMobil, επιβεβαίωσαν και οι δύο τη δέσμευσή τους για καταβολή μερίσματος μετά την πρόσφατη ανακοίνωση των κερδών τους.
Ακόμα κι αν οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου μειώσουν τα μερίσματά τους κατά 30%, θα συνεχίσουν να διατηρούν υψηλότερες αποδόσεις μερισμάτων ως κλάδος στην Ευρώπη. Εάν μειωθούν κατά το ίδιο ποσό με τη Shell ‒66%‒, οι αποδόσεις μερισμάτων τους θα εξακολουθούν να ευθυγραμμίζονται με τη μέση ευρωπαϊκή εταιρεία, με ποσοστό λίγο πάνω από 3%.
Φωτό: Carina Johansen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ