
Το Αζερμπαϊτζάν εξήγαγε 859 εκατ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία τον Φεβρουάριο, καθιστώντας τη χώρα του Καυκάσου τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της χώρας μετά τη Ρωσία και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την έκθεση της Τουρκικής Ρυθμιστικής Αρχής Αγοράς Ενέργειας (EMRA), η Τουρκία εισήγαγε 1,804 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους.
Στο σύνολο του 2019, η χώρα του Καυκάσου εξήγαγε 9,593 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου στην Τουρκία.
Η Τουρκία εισάγει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του αγωγού Νότιου Καυκάσου (Μπακού-Τιφλίδα-Ερζερούμ) και του αγωγού φυσικού αερίου Υπερ-Ανατολίας (TANAP). Από τα τέλη του 2006, ο αγωγός του Νότιου Καυκάσου διοχετεύει το φυσικό αέριο από το Shah Deniz στο Αζερμπαϊτζάν, στη Γεωργία και στην Τουρκία. Η επέκταση του αγωγού του Νότιου Καυκάσου αποτελεί μέρος του έργου Shah Deniz Full Field Development.
Μέτοχοι της SCP Co. είναι οι: BP (28,8%), AzSCP (10,0%), TPAO (19%), Petronas (15,5%), Lukoil (10%), NICO (10%) και SGC Midstream (6,%).
Το μήκος του TANAP είναι 1.850 χλμ., με αρχική χωρητικότητα 16 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου. Περίπου 6 δισ. κ.μ. αυτού του αερίου προορίζονται για την Τουρκία, ενώ ο υπόλοιπος όγκος θα παραδοθεί στην Ευρώπη.
Η κατανομή μεριδίων στο TANAP έχει ως εξής: Southern Gas Corridor CJSC (51%), SOCAR Turkey (7%), Botas (30%) και BP (12%).
Φωτό: Jim Black/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ