
Τα κέντρα αποθήκευσης κατακλύζονται από προϊόντα, καθώς οι εταιρείες του λιανεμπορίου ζητούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες να καθυστερήσουν τις παραδόσεις, με τη χρονική υστέρηση στις διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες να ανέρχεται έως και 30%, δήλωσε ο Esben Poulsson, πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).
H μείωση της ναυτιλιακής δραστηριότητας ανέρχεται σε περίπου 15% μέχρι στιγμής φέτος εν μέσω της πανδημίας, πρόσθεσε ο κ. Poulsson, ο οποίος προβλέπει ότι η μείωση του δεύτερου τριμήνου, σε σύγκριση με πέρυσι, θα εξαρτηθεί από τον βαθμό στον οποίο οι κυβερνήσεις ανοίγουν εκ νέου τις οικονομίες.
«Τα αποθέματα αγαθών όπως ρούχα, υφάσματα και συσκευές είναι πλήρη. Πληροφορούμαστε ότι οι λήπτες αυτών των προϊόντων ρωτούν τις ναυτιλιακές εταιρείες εάν μπορούν να αποθηκεύσουν αυτά τα αγαθά για μια χρονική περίοδο ή να επιβραδύνουν τα πλοία τους ή να καθυστερήσουν ουσιαστικά την παράδοση», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του ICS.
Ναυτιλιακές εταιρείες όπως η CMA CGM και η MSC έχουν στείλει σε πελάτες τους προσφορές που θα τους επιτρέψουν να καθυστερήσουν την παράδοση εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια προορισμού, διατηρώντας τα προσωρινά σε κέντρα αποθήκευσης ανά τον πλανήτη.
Η μείωση της κατανάλωσης δημιουργεί αισθητή κάμψη και στις κύριες εταιρείες ναυτιλιακών γραμμών, όπως η Cosco Shipping και η ONE, οι οποίες ξεκίνησαν «δυνατά» το 2020, καθώς οι όγκοι εμπορίου επέτρεψαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία να ενισχύσει τις δυνάμεις της. Αυτή η αισιοδοξία έχει πλέον εξανεμιστεί, καθώς το ξέσπασμα του ιού ανάγκασε τους καταναλωτές να μείνουν στο σπίτι, συγκρατώντας τις λιανικές πωλήσεις στις μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές.
Οι προκρατήσεις για μεταφορές από Ασία προς Βόρεια Αμερική και Ευρώπη έχουν επιβραδυνθεί τον Απρίλιο και τον Μάιο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ONE, Jeremy Nixon. Η χαμηλή ζήτηση για χωρητικότητα οδήγησε τον ανενεργό στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε έντονη αύξηση, φτάνοντας τα 2,20 Mteu. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.
Στις ΗΠΑ, τα εμπορευματοκιβώτια που εισέρχονταν στο λιμάνι του Λος Άντζελες παρουσίασαν πτώση κατά 26% τον Μάρτιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στη Σιγκαπούρη, η κίνηση ήταν η χαμηλότερη από τον Αύγουστο, ενώ στο Χονγκ Κονγκ έπεσε κάτω από τον μέσο όρο, μετά από μια σύντομη θετική ανάκαμψη τον Φεβρουάριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ